Rozwój elektromobilności to współcześnie największe wyzwanie dla branży motoryzacyjnej. Z roku na rok notujemy coraz wyższy odsetek sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych, co jest spójne z założeniami rozwoju "inteligentnych miast", które zakładają stworzenie swoim mieszkańcom zdrowych i komfortowych warunków życia. Rozwój elektromobilności uwzględnia wiele czynników, w tym m.in. tworzenie infrastruktury ładowania samochodów elektryczny, upowszechnianie się idei caresharingu, czy usługi DRT (transport na żądanie). Zachęcamy do regularnego śledzenia nowości z branży elektromobilności.
Gdy stawki za prąd drastycznie drożeją i nic nie zapowiada poprawy sytuacji, bycie prosumentem wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Do jednoczesnego wytwarzania i odbierania energii z odnawialnych źródeł zachęca dodatkowo rządowy program Mój Prąd 4.0. Bycie beneficjentem tych dotacji jest korzystne w szczególności dla właścicieli samochodów elektrycznych i hybryd plug- in. Być może to najlepszy czas na inwestycję w domowe ładowarki. Czym Mój Prąd 4.0.różni się od poprzednich edycji i jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać dofinansowanie?
Koszty eksploatacji, serwisu oraz potencjalne długookresowe oszczędności są podstawowymi kwestiami, skrupulatnie branymi pod uwagę przez kierowców podczas rozważania przejścia z klasycznego samochodu spalinowego na "elektryka". Chcąc rozwiać wszelkie wątpliwości, w tym poradniku przyjrzymy się obu rodzajom pojazdów od strony czysto finansowej, biorąc na warsztat po jednym modelu reprezentatywnym dla każdego z nich. Zapraszamy do lektury!
Elektryczna rewolucja samochodowa trwa. W 2021 roku producenci pokazali, na co ich stać – pojawiło się mnóstwo nowości, które swoimi parametrami, komfortem jazdy i estetyką zafascynowały kierowców. W sierpniu 2021 roku dokonał się kolejny historyczny przełom w świecie motoryzacji – liczba sprzedanych aut na prąd przewyższyła wyniki sprzedażowe samochodów z konwencjonalnym napędem. Jakich premier spodziewamy się w 2022 roku? Jedziemy w kolejności alfabetycznej.
Jeśli planujesz zakup auta elektrycznego, teraz jest na to dobry moment. 12 lipca wystartował program „Mój elektryk”, a wraz z nim bezzwrotne dotacje na kupno i leasing zeroemisyjnych środków transportu. Celem programu jest obniżenie zużycia paliw emisyjnych. Osoby fizyczne mogą już składać wnioski o zwrot części kosztów zakupu. Czego dokładnie dotyczą dopłaty i jakie są warunki uzyskania dotacji?
Mamy dobrą wiadomość dla fanów elektromobilności. W lipcu 2021 roku ma ruszyć program „Mój Prąd 3.0”, a wraz z nim – dopłaty do przydomowych ładowarek aut elektrycznych. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest jeszcze na etapie ustalania szczegółów programu. Choć prace koncepcyjne trwają i nie ogłoszono wciąż zasad przyjmowania wniosków, rozszerzenie dopłat unijnych o punkty ładowania wydaje się koniecznością. Zwłaszcza że Polska w dziedzinie elektromobilności znajduje się na szarym końcu Unii Europejskiej.
Do niedawna jednym z głównych ograniczeń samochodów elektrycznych był niski zasięg. Jednak wraz z rozwojem technologii, pojemność akumulatorów wzrosła, a ich wielkość i masa zmalała. Niższa waga aut elektrycznych przyczyniła się w dużym stopniu do zmniejszenia zużycia energii, a co za tym idzie – elektryki stały się jeszcze bardziej ekonomiczne niż dotychczas.
Rynek samochodów o napędzie alternatywnym w Polsce rozkwita. Od stycznia do czerwca 2020 roku klienci zarejestrowali 26 419 zelektryfikowanych samochodów. Wybierali spośród 24 marek, 111 dostępnych modeli i 4 dostępnych typów (EV, PHEV, HEV, MHEV). Które auta z napędem elektrycznym sprzedawały się najczęściej w pierwszej połowie tego roku? Jaka marka ma przewagę w tej części rynku motoryzacyjnego i który typ samochodów elektrycznych jest najbardziej popularny w naszym kraju?
2020 rok może się okazać przełomowy dla polskiej motoryzacji. Po raz pierwszy oczom wielu osób ukazał się pierwszy prototyp polskiego samochodu elektrycznego - Izery. Poznaj założenia produkcyjne, parametry techniczne oraz plany dotyczące produkcji tego samochodu.
Współczesny rynek motoryzacyjny przechodzi prawdziwą rewolucję. Jednym z jej najważniejszych aspektów są samochody z napędem alternatywnym. Auta elektryczne czy wodorowe – które z nich mają szansę przekonać do siebie większą liczbę kierowców i zadomowić się na naszych drogach? Dowiesz się tego z naszego artykułu!
Ministerstwo Klimatu wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ruszają z trzema nowymi programami dotyczącymi elektromobilności. Programy skierowane są do różnych beneficjentów, a ich łączna kwota sięga blisko 150 mln zł. Nabór wniosków wystartował 26. czerwca br.
Rządowe prognozy przewidują, że do 2030 roku na polskich drogach jeździć będzie około 600 tysięcy aut elektrycznych. Zainteresowanie samochodami elektrycznymi sukcesywnie wzrasta. Skraca się czas ładowania takich pojazdów, zwiększa się ich zasięg. W parze z rozwojem trendu elektromobilności idą nowe regulacje prawne. Jakie konsekwencje mają dla branż i sektorów gospodarki?
Rosnąca liczba pojazdów elektrycznych i punktów ładownia na polskich drogach, dają obiecujące perspektywy na rozwój elektromobilności w naszym kraju. Jakich zmian w tym obszarze możemy spodziewać się w 2020 roku? Sprawdź, w jakim kierunku zmierza polski rynek elektromobilności.
Ruszają dopłaty rządowe do zakupu nowych pojazdów elektrycznych dla osób fizycznych. Sprawdź, ile możesz dostać oraz jakie są warunki otrzymania dopłaty.
Rynek samochodów elektrycznych rozwija się coraz prężniej – już rozgrywa się „wyścig zbrojeń” najpopularniejszych na świecie koncernów samochodowych. Silniki elektryczne i hybrydowe emitują nieporównywalnie mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż spalinowe. Przemysł motoryzacyjny zmierza do produkcji aut zeroemisyjnych na skalę globalną, dlatego warto już dzisiaj zainteresować się tym, co oferują auta elektryczne i jaki wpływ mają na środowisko.