Nissan - historia firmy
Kwaishinsha – taką nazwę początkowo nosiła fabryka samochodów założona w 1911 roku w Tokio przez Masujiro Hashimoto. Jej założyciel wrócił ze Stanów Zjednoczonych i zainspirowany amerykańską automobilnością, zaprosił do współpracy Kenjiro Dena, Rokuro Aoyamę i Meitaro Takeuchiego. Dzięki ich wsparciu powstał pierwszy samochód DAT, nazwany tak właśnie od nazwisk swoich współtwórców. W 1926 roku Kwaishinsha połączyła się z firmą utworzoną przez Jitsuyo Jidosha 7 lat wcześniej. Owocem tej współpracy był prototyp pojazdu Datson (w późniejszych latach – Datsun). Nazwę Nissan Motor Co. Ltd przyjęto dopiero w 1934 roku. Warto tu rozróżnić dwie marki wewnątrz jednego przedsiębiorstwa motoryzacyjnego – Nissan dystrybuowano na japoński rynek, natomiast Datsun został marką eksportową do 1981 roku (marka ta powróciła w 2013 roku i do dziś jest eksportowana na rynek indyjski).
Kryzys po II wojnie światowej został przezwyciężony dzięki produkcji licencyjnych pojazdów brytyjskiego przedsiębiorstwa Austin Motor Company. Wyjście z kryzysu opanowano tak dobrze, że wkrótce Nissan stał się drugim co do wielkości producentem samochodów w Japonii. W latach 50. zaczęto eksportować pojazdy do Stanów Zjednoczonych a w latach 60. do Europy. Za okres największego rozwoju Nissana uważa się lata 70., kiedy Japończycy konkurowali z największymi gigantami w branży. W 1989 roku stworzono luksusową markę Infiniti, przeznaczoną dla amerykańskich konsumentów.
Dekadę później zawarto współpracę z francuskim producentem Renault – dziś Nissan posiada 15% udziałów koncernu Renault, zaś Renault posiada 43,4% kapitału Nissana.
Logo Nissana
Nissan oznacza w języku japońskim „narodziny słońca”. To ono było inspiracją dla twórcy pierwszego logo. Czerwone koło w tle symbolizowało właśnie wschodzące słońce, analogicznie do japońskiej flagi. Na kole widniał niebiesko-biały napis Nissan (lub Datsun). „Słońce” w logo zniknęło na pół wieku i pojawiło się ponownie w latach 80. W międzyczasie zmieniał się font napisu Nissan, jego kolory i wielkość liter. Najnowsza zmiana została wprowadzona 2020. W efekcie mamy dwuwymiarowy, minimalistyczny logotyp, który ma nieść przesłanie „Jeśli w coś gorąco wierzysz, porwiesz się nawet na słońce”.
Nissan - rozwiązania w zakresie elektromobilności
Przedstawiciele koncernu Nissan wychodzą z założenia, że dla rozwoju e-mobilności bardzo istotna jest kampania edukacyjno-społeczna. Dlatego też Nissan stał się jednym ze strategicznych partnerów projektu Elektromobilna Polska i angażuje się w kampanię Elektromobilni.pl. Obala również stereotypy, że samochód elektryczny można mieć wyłącznie w aglomeracjach i dużych miastach. Flagowym modelem przełamującym schematy był dotąd rodzinny Nissan, wyposażony m.in. w system Vehicle-to-Grid (dwukierunkowy przesył energii) oraz Nissan Energy Solar kompatybilny z panelami fotowoltaicznymi. Jego następcą ma zostać crossover mający swoją premierę w 2021.
Samochody elektryczne Nissan
Nissan ma na koncie ponad pół miliona sprzedanych aut jednego modelu elektrycznego. Łatwo rozpoznawalny model z grillem w kształcie V należy do najlepiej sprzedających się samochodów na prąd w całej Europie. Podbił serca konsumentów dobrymi osiągami, znakomitymi właściwościami jezdnymi i uniwersalnością. Wyposażono go w szereg technologii wspierających jazdę, m.in. e-Pedal i ProPilot. Sprawdza się nie tylko jako auto rodzinne – potrafi wpasować się także w różne role biznesowe. Co więcej, każdy nowy samochód ma przedłużoną, 8-letnią gwarancję.
Stacje ładowania, ładowarki Nissan
Wtyczki oraz kable w Nissanach czynią dostępnymi wszystkie opcje zasilania akumulatora – od publicznych stacji ładowania, poprzez terminale w pracy, po domowe ładowarki i standardowe gniazdka 230 V. Japoński producent zadbał także o możliwość korzystania z szybkich ładowarek CHAdeMO. Szereg pomocnych aplikacji pomoże kierowcy namierzyć najbliższy wolny terminal. Mało kto wie, że swojego japońskiego „elektryka” można naładować u autoryzowanych dealerów Nissana w całym kraju.
Wallboxy Nissan
Szybszą i wygodniejszą alternatywą dla ładowania z gniazdka 230-voltowego jest wallbox. Jak sama nazwa wskazuje, wallbox jest naścienną ładowarką, która sprawdza się zarówno w środowisku mieszkalnym (garaż, parking osiedlowy), jak i w przestrzeni publicznej i biznesowej. Montaż wallboxa jest prostszy i tańszy niż montaż ładowarki stojącej. Samo urządzenie zajmuje niewiele miejsca, a jego obsługa jest intuicyjna i bezproblemowa.
Ładowanie Nissana
Czas i godzinę ładowania samochodu można samodzielnie ustawić na ekranie dotykowym lub za pomocą usługi NissanConnect. Ta opcja świetnie sprawdza się, gdy użytkownik chce zaplanować ładowanie w taryfie nocnej, gdy ceny prądu są dużo niższe niż w ciągu dnia. W ten sposób auto z rana zyskuje maksymalny zasięg i jest gotowe do jazdy.
Na autonomię, czyli dystans, który można pokonać na jednym ładowaniu Nissana, mają wpływ m.in. pogoda, ukształtowanie terenu, prędkość i styl jazdy. Przesiadającym się z samochodu spalinowego na zeroemisyjny, nauka ekonomicznego stylu jazdy nie powinna zabrać dużo czasu, a przyniesie spore korzyści.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości