Webasto jest niemiecką firmą o globalnym zasięgu, która zyskała mocną pozycję jako partner większości koncernów samochodowych. Sukces zawdzięcza dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają komfort, bezpieczeństwo i wydajność – zarówno producentów aut, jak i klientów końcowych. Co więcej, Webasto plasuje się w pierwszej setce największych dostawców branży motoryzacyjnej. Jego historia zaczęła się już w 1901 roku w Królestwie Wirtembergii (Górna Bawaria, Niemcy), gdy William Baier założył „Fabrykę Drutu i Wyrobów Żelaznych Eßlinger Wilhelm Baier, Eßlingen / Neckar”. Przedsiębiorstwo pozostaje zresztą w rodzinnych rękach aż do dziś. W 1908 roku przeniesiono siedzibę do Stockdorfu i zmieniono jego nazwę. „Webasto” to połączenie pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela oraz nazwy miejscowości.
Profil firmy rozszerzono o dachy, systemy dachowe oraz systemy wentylacji, ogrzewania i chłodzenia. Ekspansja poza granice Niemiec rozpoczęła się bardzo szybko. Obecnie Webasto Group działa w 50 lokalizacjach w różnych krajach świata, na kilku kontynentach. Dysponuje zaawansowanymi technologicznie zakładami produkcyjnymi. Warto podkreślić, że w sektorze motoryzacji ma już przeszło 90-letnie doświadczenie.
W erę elektromobilności firma Webasto wkroczyła w 2017 roku. Wówczas specjaliści ze Stockdorfu zaczęli opracowywać i produkować technologię ładowania i systemy akumulatorów do samochodów elektrycznych. Co więcej, Webasto przejęło dział amerykańskiej firmy AeroVironment, który zajmował się właśnie stacjami ładowania. Firma nawiązała też współpracę m.in. z Samsungiem w zakresie dostaw ogniw baterii. Aby być o krok do przodu przed konkurencją w 2018 roku przeznaczono 271 milionów euro na badania i rozwój – zwłaszcza w obszarze e-mobilności.
Wszystkie naścienne rozwiązania ładujące dla domu i biznesu mają pięcioletnią gwarancję. Niezależnie od modelu wallboxa, producent zapewnia bezpieczne, intuicyjne i szybkie ładowanie. Moc wyjściowa jest regulowana – można ją skonfigurować do 22 kW. Nie brak tu innowacji. Specjaliści Webasto zaprojektowali inteligentne wallboxy skomunikowane z innymi urządzeniami. Dzięki temu można prosto i skutecznie sterować ładowaniem i obciążeniem instalacji elektrycznej. Sztandarowym produktem tej marki jest prosty, szybki i praktyczny Wallbox Pure. Posiada regulowaną moc ładowania (od 3,7 kW do 11 kW lub do 22 kW), 4,5-metrowy kabel i trwałą, atrakcyjną dla oka obudowę. Jest kompatybilny z wtyczką typu 2 (zgodnie z normą EN 62196-2). Ofertę Wallboxa Pure wzbogacono o kilka nowości, m.in. uzyskanie zdalnego dostępu przez dostawcę prądu i bezpiecznik różnicowo-prądowy DC minimalizujący koszty montażu.
Redukcja emisji dwutlenku węgla jest jednym z priorytetów klimatycznych w UE. Pociąga to za sobą konieczność rozwoju infrastruktury ładowania zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w biznesie. Na szczęście w aglomeracjach coraz częściej widać wallboxy na firmowych parkingach czy stacje szybkiego ładowania w centrach miast. Misją Webasto jest przekonać sceptyków elektromobilności, że przesiadka do auta na prąd to ogromna wygoda, oszczędność i radość jazdy. Pokazuje, jak obniżać koszty eksploatacji pojazdów elektrycznych, rozliczać koszty korzystania ze stacji szybkiego ładowania i zarządzać całą infrastrukturą ładowania. W zależności od potrzeb, można wybrać standardową stację typu „plug and play” bądź bardziej zaawansowane produkty ze specjalistycznym oprogramowaniem. Stacje ładowania tej marki wybrało już mnóstwo klientów indywidualnych i biznesowych na całym świecie.
W Webasto Group 14 tysięcy osób pracuje na to, by świat był lepszy dla przyszłych pokoleń. Zrównoważone produkty Webasto spełniają surowe kryteria ekologiczne w całym łańcuchu produkcyjnym. Wszelkie decyzje biznesowe są uprzednio analizowane pod kątem ekonomicznym, ekologicznym i społecznym. W firmie kładzie się nacisk na przestrzeganie prawa i przepisów, zdrowie i satysfakcję pracowników oraz jasne, przejrzyste zasady współpracy. Aby skutecznie pomagać, finansować projekty charytatywne i działać społecznie, utworzono Fundację Webasto.
Zrównoważony rozwój oraz kompleksowe, indywidualne podejście do każdego zlecenia przekładają się na ogromne zaufanie wśród klientów do marki Webasto.
Ładowarki Webasto są synonimem wysokiej jakości, wydajności i nowoczesności. Użytkownicy, którzy zdecydowali się na niemiecki produkt, potwierdzają wysoki stosunek jakości do ceny. Producent oferuje także kable ładowania, postumenty pod ładowarki stojące oraz oprogramowanie z intuicyjnym interfejsem – jednym słowem wszystko, co może być potrzebne do ładowania samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości