Mercedes-Benz – historia firmy
Za dzisiejszym sukcesem marki stoją trzy osoby, bez których motoryzacyjny gigant ze Stuttgartu nie mógłby istnieć. Pierwszą z nich jest Carl Benz – konstruktor pierwszego na świecie automobilu. Trójkołowy „pojazd bez konia” powstał w 1885 roku i posiadał czterosuwowy silnik o pojemności 954 cm3, maksymalnej mocy 0,75 KM, maksymalnej prędkości 12 km/h i prędkości obrotowej 400 obr./min. Przed pokazaniem światu swojego wynalazku Benz starał się go opatentować. Rok później, zaledwie 100 km dalej, zupełnie nieświadomy tego Gottlieb Daimler ukończył prace nad swoim czterokołowcem z silnikiem spalinowym. Silnik o mocy 0,5 KM powstał we współpracy z Wilhelmem Maybachem, był stosunkowo lekki i osiągał prędkość obrotową na poziomie 600 obr./min. Co ciekawe, Carl Benz i Gottlieb Daimler nigdy się nie spotkali. Nie mogli więc przypuszczać, że ich firmy – Benz & Cie. Rheinische Gasmotoren-Fabrik Mannheim oraz Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) kilkadziesiąt lat później się połączą, produkując jedne z najpopularniejszych modeli samochodowych. Ale zanim to się stało, pojawił się Emil Jellinek, biznesman i dyplomata. Zachwycony pojazdami DMG z czterocylindrowym silnikiem, rozpropagował je w swoich kręgach. Jednocześnie wymagał, aby nowe modele były coraz szybsze, po czym uruchomił ich sprzedaż. Warto dodać, że fascynował się także się wyścigami samochodowymi, w których brał udział pod pseudonimem Mercedes (na cześć swojej córki). Ten fakt wykorzystano jakiś czas później. Drogi firm Benza i Daimlera zbiegły się wskutek I wojny światowej. Ich mariaż w 1924 roku dyktowany był przede wszystkim zachowaniem stabilności finansowej. Dwa lata później doszło do całkowitej fuzji – zaowocowała powstaniem firmy Daimler-Benz AG oraz marki samochodowej Mercedes-Benz.
Logo Mercedesa
Początkowo pojazdy tej marki sygnowano po prostu napisem „Mercedes”. Na pomysł wykorzystania trójramiennej gwiazdy w logo wpadli synowie Daimlera w 1909 roku. Ponoć wiele lat wcześniej ich ojciec narysował na pocztówce gwiazdę nad rodzinnym domem, marząc o tym, żeby taki symbol pomyślności zawisnął w przyszłości nad jego własną fabryką. Trzy ramiona gwiazdy miały wyznaczać kierunki rozwoju firmy – zmotoryzowania transportu lądowego, powietrznego i wodnego. Sama złocista gwiazda w logo ewoluowała przez lata – wpisano ją w okrąg, dodano kolory (niebieski, czerwień i brąz) oraz laurowe wieńce. Logo Mercedesa w kształcie, jaki znamy, powstało w 1933 roku.
Mercedes-Benz – rozwiązania w zakresie elektromobilności
Mercedes-Benz udowadnia, że elektromobilność jest nie tylko ekologiczna, ale też łatwa w obsłudze, oszczędna, przyjemna i komfortowa. Polska filia aktywnie działa w kampanii elektromobilni.pl, gdzie odczarowuje błędne przekonania na temat jazdy „elektrykami”. Mercedes-Benz ma zresztą ambitny cel – w 2030 roku ponad połowę sprzedaży mają stanowić pojazdy zasilane prądem.
Producent ze Stuttgartu niezmiennie wyznacza nowe trendy w architekturze aut elektrycznych i hybryd plug-in. Modułowa konstrukcja pojazdów pozwala zmieniać dowolnie rozstaw osi i kół oraz dobierać różne części składowe, na czele z akumulatorami.
Samochody elektryczne Mercedes-Benz
Oferta samochodów elektrycznych Mercedesa sukcesywnie się powiększa – linia EQ to cały wachlarz zastosowań, od modeli typowo sportowych przez limuzyny biznesowe i rodzinne SUV-y, aż po furgony użytkowe. Każdy z nich wykorzystuje nowoczesne technologie, które pozwalają na szybkie, bezpieczne i komfortowe przemieszczanie się. Zadbano o efektywną rekuperację energii i konkurencyjny zasięg. Co ciekawe, w samochodach elektrycznych spod znaku trójramiennej gwiazdy pracują akumulatory produkowane w Polsce.
Stacje ładowania, ładowarki Mercedes-Benz
Dzięki imponującym zasięgom e-Mercedesów, można bez stresu przemieszczać się pomiędzy postojami na stacjach ładowania. Mercedesy, choć prezentują klasę premium, w kwestii ładowarek nie są wybredne. Bez problemu zasilą się prądem z różnych sieci. Najszybciej ładują stacje szybkiego ładowania, wykorzystujące prąd stały (np. z sieci IONITY). Kilka dodatkowych kilometrów zasięgu można dodać podczas szybkich zakupów w supermarkecie czy w galerii handlowej.
Wallboxy Mercedes-Benz
Na pytanie, jak zadbać o swojego elektrycznego Mercedesa, większość właścicieli odpowie – zamontować w garażu wallbox. Gdy śpisz, twoja bestia ładuje się, korzystając z tańszej taryfy energetycznej. Wallboxy są ładowarkami naściennymi, więc ich montaż nie wymaga dodatkowych metrów powierzchni. Wystarczy ok. 6 godzin, a auto z trójramienną gwiazdą jest naładowane w 100% i gotowe do pokonania kilkuset kilometrów drogi.
Ładowanie Mercedesa
Konstruktorzy osiągnęli swój cel – niemal każdy z modeli może na jednym ładowaniu przejechać więcej niż inne pojazdy z tej kategorii. Ważną cechą tych niemieckich samochodów elektrycznych jest także łatwość, elastyczność i szybkość ich ładowania oraz praktyczna aplikacja na smartfony, pozwalająca znaleźć najbliższą ładowarkę oraz zaplanować swoją podróż. Użytkownicy Mercedesów mogą na bieżąco sprawdzać, ile czasu zostało do końca ładowania i jaki jest aktualny zasięg auta. Nowoczesna infrastruktura ładowania gwarantuje dużą elastyczność podczas podróży.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości