Audi - historia firmy
Dziś Audi jest jedną z najbardziej cenionych marek w branży motoryzacyjnej. Kojarzy się z niepodrabialną stylistyką i sportowym zacięciem. Jakie były początki tego motoryzacyjnego giganta?
Wszystko zaczęło się w 1899 roku, kiedy August Horch założył firmę Horch & Cie. Motorwagen Werke. Po stworzeniu pierwszego pojazdu poszukiwał partnerów do prac nad kolejnymi. Wtedy właśnie przekształcił firmę w spółkę, przeniósł się do Zwickau i zaczął prace nad luksusowymi modelami z czterocylindrowym sinikiem. Nie minęło dziesięć lat, kiedy wskutek kłótni z zarządem musiał z niej odejść. I tu historia mogłaby się zakończyć. Na szczęście pasja i wizjonerstwo Horcha okazały się silniejsze od porażki. W 1909 roku założył nową spółkę, a ponieważ dawna nazwa „Horch” była zastrzeżona, nazwał ją łacińskim odpowiednikiem niemieckiego „Słuchaj”. I w ten sposób już rok później świat pierwszy raz usłyszał o Audi. Do wzrostu jego popularności przyczyniają się w znacznej mierze liczne wygrane podczas imprez sportowych, zwłaszcza w rajdach alpejskich w Austrii.
Logo Audi
W późniejszych losach marki Audi udział samego Horcha jest coraz mniejszy. Przyszedł rok 1932. Żeby przetrwać finansowe zawieruchy w dobie kryzysu, cztery mniejsze firmy – Audi, DKW, Horch i Wanderer połączyły się w jedną – Auto Union. To wtedy powstało znane dziś logo z czterema pierścieniami. Po drugiej wojnie światowej Audi zostało wchłonięte przez Volkswagena i Mercedesa. Koniec końców, w 1985 roku w Ingolstadcie odrodziło się jak feniks z popiołów pod szyldem Audi AG. Dziś znakiem czterech pierścieni sygnowane są nie tylko modele sportowe, ale też osobowe i terenowe. Producent dokłada starań, by były dostępne także w wariancie elektrycznym.
Audi - rozwiązania w zakresie elektromobilności
W 2019 roku Audi ogłosiło, że do 2025 roku pojawi się 30 modeli samochodów z napędem elektrycznym. Chce zmniejszyć ślad węglowy czteropierścieniowej floty o 30% w porównaniu z rokiem 2015. Na projekt związany z elektromobilnością przeznaczono aż 12 miliardów euro. Plan zakłada, że 40% ogółu sprzedaży pojazdów Audi będą stanowić samochody elektryczne BEV i hybrydy PHEV. W tym celu rozpoczęto prace z Porsche nad platformą PPE dla dużych e-samochodów oraz z Volkswagenem nad MEB - Modułowym Układem Napędowym E.
Jednocześnie niemiecka marka zaczęła się interesować także napędem wodorowym, który również może mieć spory udział w obniżeniu emisji CO2.
Samochody elektryczne Audi
Użytkownicy samochodów elektrycznych Audi dają pozytywny feedback, chwaląc parametry techniczne, komfort jazdy, estetykę i niską awaryjność. Z gruntownie zmodernizowanych zakładów produkcyjnych w Niemczech, Belgii i Chin wychodzą elektryki z czterema pierścieniami, które zyskują znakomite recenzje. Tym bardziej że maksymalny moment obrotowy w elektrycznych Audi dostępny jest od razu.
Stacje ładowania, wallboxy do samochodów elektrycznych Audi
Na elektryczne Audi z napędem zeroemisyjnym decyduje się coraz więcej kierowców. W dużej mierze dzieje się tak dzięki licznym udogodnieniom (dopłaty do kupna elektryków i hybryd, jazda buspasami, bezpłatne parkowanie) oraz dzięki rosnącej liczbie stacji ładowania. Mapa publicznych ładowarek dynamicznie rozwija się także w Polsce. Jest to widoczne zwłaszcza w miastach, które wdrażają Strategie Elektromobilności. Coraz bardziej popularne staje się też posiadanie wallboxów na własny użytek (w garażu, na firmowym parkingu lub na terenie wspólnoty mieszkaniowej). Ładowanie podczas parkowania eliminuje wiele trudności, a co więcej, jest czystą oszczędnością czasu i pieniędzy.
Ładowarki do elektrycznych Audi znajdziesz w ofercie naszego sklepu internetowego – wybieraj spośród wallboxów do użytku domowego, ładowarek stojących i stacji ładowania kompatybilnych z poszczególnymi modelami Audi.
Ładowarki do aut elektrycznych Audi
Audi jest w czasie produkcji i montażu 4,5 tysiąca punktów ładowania samochodów elektrycznych. Wytrwale rozbudowuje infrastrukturę ładowarek publicznych. Celem producenta jest sprawić, by na swoich terenach zakładowych na każde 10 aut elektrycznych przypadała jedna ładowarka. Przykładem ma świecić główny zakład w Ingolstadtcie, gdzie takich stacji ładujących ma być 3,5 tysiąca.
Elektryczne Audi - ładowanie
Samochody elektryczne Audi mogą korzystać z bardzo nowoczesnych rozwiązań w zakresie ładowania, dzięki którym ładowanie jest ultraszybkie. Ponadto pełne naładowanie akumulatorów umożliwia jazdę na odległość ponad 400 km. A to już są takie zasięgi, z którymi można się przemieszczać pomiędzy województwami – biznesowo, sportowo i turystycznie.
Dodatkową zaletą „elektryków” z Ingolstadtu jest łatwość ich ładowania, do którego wystarczają zwykłe gniazdka elektryczne i ładowarki przeznaczone do samochodów elektrycznych Audi.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości