Ładowarki, wallboxy do Audi e-tron quattro
Obawy miłośników Audi o brak możliwości ładowania elektrycznych pojazdów na terenie kraju są dość powszechne. Naprzeciw właścicielom elektryków Audi e-tron wychodzi AmperGo ze swoją ofertą wallboxów, stacji ładujących i wszystkiego, co jest potrzebne do instalacji przydomowych ładowarek. Zaopatruje klientów biznesowych, instytucje i klientów prywatnych – ma duży udział w rozbudowywaniu infrastruktury ładowania.
Jeśli chodzi o ten konkretny model, ładowarkę do Audi e-tron quattro, przypina się ją z przodu po lewej stronie auta, co warto uwzględnić, planując montaż wallboxa czy pociągając kable z domowego gniazdka. Jesteśmy do twojej dyspozycji, jeśli potrzebujesz fachowej porady lub pomocy w montażu wybranej ładowarki.
Stacje ładowania do Audi e-tron
Nie spełniły się najczarniejsze scenariusze o braku stacji ładujących do Audi e-tron quattro w Polsce. Choć w porównaniu do Zachodniej Europy mamy ich stosunkowo niewiele, bez problemu można się przemieszczać pomiędzy kolejnymi ładowaniami. Niemiecka marka spod znaku czterech obręczy należy do sieci IONITY, która dynamicznie rozwija się także u nas. Pozostaje więc spakować się do 660-litrowego bagażnika, sprawdzić stacje ładowania w aplikacji i ruszać Audi e-tron w drogę.
Termin “stacje ładowania” odnosi się zresztą nie tylko do ogólnodostępnych ładowarek przy stacjach benzynowych, centrach handlowych, urzędach czy placówkach medycznych. To także rozwiązania w podziemnych garażach nowoczesnego budownictwa mieszkalnego, które pomagamy rozwijać. Daj nam znać, jeśli możemy w czymś pomóc.
Samochód elektryczny Audi e-tron quattro
Duży, pakowny, niemal bezszmerowy - takie opinie krążą na temat Audi e-tron quattro. To pierwszy w pełni elektryczny seryjnie produkowany pojazd niemieckiego producenta, od razu z napędem na 4 koła. Audi E-tron wchodził na rynek jako nieco tańszy i większy konkurent Jaguara I-Pace z dwoma silnikami elektrycznymi. Z kolei rozstaw osi w e-tronie jest porównywalny z Audi A7.
Oba warianty Audi e-tron - starszy 55 i nowszy, tańszy 50 mają to samo nadwozie, jednak w parametrach jest trochę różnic:
- pojemność baterii: 71 kWh w Audi e-tron 50, a w starszym wariancie 95 kWh,
- moc maksymalna: 313 km w Audi e-tron 50, a w starszym wariancie 408 km,
- maksymalny moment obrotowy: 540 Nm w Audi e-tron 50, a w starszym wariancie 664 Nm,
- prędkość maksymalna: 190 km w Audi e-tron 50, a w starszym wariancie 200 km,
- przyspieszenie do 100 km: w 6,8 sek. w Audi e-tron 50, a w starszym wariancie w 5,7 sek.
Wystarczy jeden rzut oka, by zorientować się, że Audi e-tron to SUV – mierzy prawie 5 metrów długości (4901 mm) i 2 metry szerokości (1935 mm). Spokojnie pomieści czterech pasażerów, a brak tunelu środkowego sprawia, że osoba siedząca pośrodku tylnej kanapy ma sporo miejsca. Duża masa Audi e-tron quattro nie przeszkadza w precyzyjnym prowadzeniu i dynamicznej jeździe. Z kolei umiejscowienie akumulatorów nisko w podłodze sprawia, że pojazd nie traci stabilności na szybko pokonywanych zakrętach. Kierowcy ze sportowym zacięciem powinni być usatysfakcjonowani.
Audi e-tron zasięg
Zgodnie z deklaracją producenta w Audi e-tron możesz przejechać nawet ponad 400 km na jednym ładowaniu, co czyni z niego bardzo dobry wybór nie tylko do miasta, ale i na dalsze podróże. Dodajmy jeszcze do tego możliwość łatwego, w pełni komfortowego ładowania – zarówno w domowym garażu (za pomocą prywatnej ładowarki lub wallboxa do 11 kW), jak i w trakcie dłuższej trasy (za pomocą stacji ładowania o mocy do 150 kW).
Ładowanie Audi e-tron quattro
To, w czym nowszy, tańszy wariant Audi e-tron 50 zdecydowanie wygrywa ze starszym odpowiednikiem - Audi e-tron 55, to krótszy czas ładowania, niezależnie od typu ładowarki. Zestawienie prezentuje się następująco:
- ładowanie z gniazdka w wariancie Audi e-tron 55 - 46 godz., a tylko 34 godz. w wariancie tańszym,
- ładowanie z wallboxa w wariancie Audi e-tron 55 - 10 godz., a tylko 7 godz. w wariancie tańszym,
- ładowanie z szybkiej ładowarki 50kW wariancie Audi e-tron 55 – 1 godz. 40 min., a ponad 1 godz. w wariancie tańszym,
- ładowanie z szybkiej ładowarki 100kW w wariancie Audi e-tron 55 - 51 min., a zaledwie 38 min. w wariancie tańszym.
Dzieje się tak w głównej mierze dzięki mniejszej o 24 kWh pojemności akumulatora w Audi e-tron 50. Na korzyść Audi e-tron 55 działa z kolei maksymalna moc szybkiego ładowania, o 30 kW większa niż w przypadku Audi e-tron 50. Bateria jest oczywiście litowo-jonowa w obu samochodach.
Audi e-tron quattro cena
Jeśli chodzi o Audi e-tron, ceny w Polsce oscylują między 307,5 tys. a 371 tys. złotych. Wśród najdroższych modeli znajduje się AUDI e-tron 55 Quattro S Line Hatchback Sportback. W najniższej cenie można z kolei kupić Quattro Kombi 50.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości