Fisker - historia firmy
Marka Fisker powstała w Kalifornii z inicjatywy duńsko-amerykańskiego projektanta samochodów Henrika Fiskera oraz jego partnera biznesowego Bernharda Koehlera. W 2005 roku założono spółkę Fisker Coachbuild, której misją było projektowanie akcesoriów samochodowych oraz opracowywanie pojazdów sportowych. Dwa lata później, po fuzji z Quantum Technologies i zastrzyku 5,2 miliona dolarów od włoskiego inwestora Pizzuto spółka przeobraziła się w Fisker Automotive. Postawiono na luksusowe hybrydy plug-in. Premiera samochodu odbyła się w 2008 roku w trakcie Detroit Auto Show. Po pokazowym sukcesie modelu, samochody produkowano w Finlandii i wszystko szło pięknie do momentu, kiedy zbankrutował producent baterii – A123 Systems. W jego ślady niestety musiała pójść także spółka Fisker Automotive, co nastąpiło w 2013. Niespodziewanie dla wszystkich ofertę wykupu długu złożyła chińska firma Wanxiang Group. Dzięki temu wznowiono produkcję hybrydy plug-in, a Henrik Fisker założył ze swoją żoną nową spółkę akcyjną Fisker Inc., tym razem stawiając na pojazdy z napędem czysto elektrycznym. Docelowo we flocie Fiskera mają się znaleźć miejskie auta osobowe, SUV-y i pickupy. Jest to spółka, której analitycy biznesowi wróżą świetlaną przyszłość na giełdzie.
Logo Fiskera
Logo Fiskera ma wygląd okrągłej plakietki z pomarańczowo-niebieskim środkiem i białą obwódką zawierającą nazwę marki. Obrano tu klasyczny krój, czarne, szerokie litery i bezszeryfową czcionkę. Środek podzielono na dwa półkola, symbolizujące słońce zachodzące nad Pacyfikiem. Pionowe paski mają z kolei obrazować założycieli: Henrika Fiskera i Berharda Koehlera. Całość sprawia energetyzujące, dynamiczne wrażenie – dokładnie takie, jak samochody marki Fisker.
Fisker - rozwiązania w zakresie elektromobilności
Aby zwiększyć swoje możliwości w budowaniu potencjału mobilności elektrycznej, Fisker Inc. tworzy partnerską sieć, w skład której wchodzą m.in. firmy Foxconn (tworząca urządzenia mobilne dla Apple) i Magna (współpracująca z Jaguarem). Plany Fiskera są ambitne, gdyż do 2025 roku planuje stworzyć cztery różne pojazdy zeroemisyjne.
Konstruktorzy z Fisker Inc. obiecują, że auta tej marki będą najbardziej ekologiczne na rynku. Proces produkcji jest tak pomyślany, żeby zminimalizować wpływ na środowisko, począwszy od selekcji materiałów, a kończąc na łańcuchu dostaw.
Samochody elektryczne Fisker
Kalifornijskie samochody elektryczne wzbudzają zainteresowanie na całym świecie. Pierwszy model Fisker Inc. opuści taśmę produkcyjną w listopadzie 2022 roku, a jego bazowa cena wynosi 37 tys. dolarów. W ciemno złożono na niego już ponad 16 tysięcy zamówień. Będą to elektryczne, luksusowe i dynamiczne SUV-y ze solarnymi panelami dachowymi, rozpędzające się do „setki” w zaledwie 3 sekundy.
Ciekawostką jest, że elektryczny papamobil dla papieża Franciszka stworzony przez tego producenta ma bazować na przyjaznych środowisku materiałach, m.in. pozyskanych z recyklingu. Według wstępnych projektów będzie tam dywanik z butelek PET. Koncepcja całości z kolei opiera się na omawianym wyżej modelu SUV-a.
Wierzymy, że Fisker Inc. pomyśli też o użytkownikach mieszkających w klimacie umiarkowanym. Niestety na razie brak oficjalnych doniesień na ten temat. Czekamy na obiecany rozwój floty, licząc na globalną sprzedaż i uniwersalne udogodnienia.
Stacje ładowania, ładowarki Fisker
Na stronie Fisker Inc. można przeczytać, że baterie w samochodach elektrycznych wyróżnia hiper zasięg, a gniazdo będzie kompatybilne z większością stacji ładowania. To dość istotna informacja w przypadku pojazdów powstających na innych kontynentach, z ograniczonym rynkiem zbytu.
Zanim jednak fiskery trafią na polski rynek, nasza rodzima infrastruktura ładowania znacząco się rozrośnie. Prawdopodobnie zwiększy się liczba stacji szybkiego ładowania oraz publicznych ładowarek w miastach, ośrodkach rekreacyjnych, biznesowych i naukowych.
Wallboxy Fisker
Ładowanie pojazdów luksusowych wymaga doboru najlepszych rozwiązań. Fisker w domowym garażu zasługuje na komfortowe i bezpieczne dopieszczenie energią. Rekomendujemy wallboxy od sprawdzonych producentów. Jesteśmy pewni, że w asortymencie AmperGo przyszli właściciele fiskerów znajdą satysfakcjonujący pod każdym względem wallbox. Posiadamy naścienne ładowarki o różnych mocach, funkcjach, w szerokiej gamie kolorystycznej.
Ładowanie Fiskera
Producent zapowiada wykorzystanie wtyczki Combined Charging Standard (CCS), świetnie sprawdzającej się w przypadku ładowania prądem stałym. Będzie można w zaledwie 30 minut zwiększyć zasięg o 320 kilometrów. Ładowanie będzie w niektórych modelach wspomagane panelami fotowoltaicznymi na całej długości dachu. Pytanie, czy takie rozwiązanie będzie przydatne w klimacie umiarkowanym.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości