Polestar - historia firmy
Historia Polestar rozpoczęła się w 1996 roku, kiedy z Volvo wyodrębniono oficjalny zespół fabryczny Polestar Racing. Jego celem było rozwijanie samochodów wyścigowych. Jakiś czas później projekt Polestar Racing rozszerzono o dział Polestar Performance z misją projektowania aut osobowych w sportowym wydaniu.
Dopiero w 2017 roku szwedzko-chiński konglomerat (Volvo jako zarządca, Geely jako właściciel) postanowił stworzyć osobną markę o tej nazwie. Debiut pierwszego auta Polestar z napędem hybrydowym typu plug-in miał miejsce w 2017 roku. Oferował napęd o łącznej mocy 450 kW (600 KM) i momencie obrotowym 1000 Nm. Dwa lata później ruszyła jego produkcja w Chinach (w zakładzie produkcyjnym Geely w Luqiao). Kolejny debiut tej marki to stuprocentowy „elektryk” typu liftback (moc 408 KM, moment obrotowy 660 Nm) i eksportowany m.in. do Ameryki Północnej i Europy Zachodniej. Auta z miejsca zyskały opinię innowacyjnych pojazdów z wysokimi osiągami. Czerpią z technologicznych rozwiązań Volvo, oferując skandynawski styl, wysokiej jakości materiały i bezpieczeństwo.
Kolejną premierę zaplanowano na 2022 rok – tym razem to elektryczny crossover. Auto jest dla odmiany produkowane w Karolinie Południowej i będzie dostępne na całym świecie. Wyposażono je w system Android Automotive. To właśnie Polestar jest pierwszą marką, która zdecydowała się na współpracę z Google. Zaowocowała ona pionierskim systemem operacyjnym, gdzie obsługa samochodu przypomina obsługę smartfona.
Polestar wdrożył także innowacyjny sposób użytkowania samochodów – zamiast tradycyjnej formy sprzedaży lub leasingu stawia na subskrypcję.
Logo Polestara
Minimalistyczne logo Polestar dość czytelnie przedstawia charakter marki. Pomimo krótkiej historii marki, już dwukrotnie zmieniono jej koncepcję wizualną. W pierwszym wydaniu tworzył ją jasnoniebieski kwadrat z białym napisem i czteroramienną gwiazdą po prawej stronie. U zakończenia jej ramion znajdowały się solidne kropki. Późniejsze logo nie posiada ani tła, ani napisu, za to wyraża dynamizm i wyrazistość. Jest to gwiazda polarna, składająca się z dwóch osobnych elementów. Według niektórych, są to dwa ukośnie ułożone groty, skierowane ostrzem do środka. Uważa się też, że logo tworzą dwa ptaki, przywodzące na myśl wolność i komfort. W 2020 roku odświeżono je, wprowadzając szaro-srebrną kolorystykę.
Polestar - rozwiązania w zakresie elektromobilności
Społeczność tworząca Polestar jest zdeterminowana, aby wykorzystując nowoczesne technologie i inteligentne projektowanie, ulepszyć świat poprzez płynne przejście na zrównoważoną mobilność elektryczną. Postawiono sobie kilka celów:
- produkowanie neutralnych dla środowiska samochodów z zerowym śladem węglowym (do 2030 roku),
- tworzenie trwalszych baterii, a następnie przedłużenie ich użytkowania przez naprawę, odnowę lub zmianę przeznaczenia,
- promowanie i wdrożenie etycznego, przejrzystego łańcucha dostaw.
Samochody elektryczne Polestar
Samochody elektryczne szwedzko-chińskiej marki tworzone są tak, żeby przeciwdziałać zmianom klimatycznym, a jednocześnie oferować użytkownikom najwyższą przyjemność jazdy. Do realizacji futurystycznych wizji estetycznych Polestar wykorzystuje zrównoważone materiały, np. tapicerkę z butelek PET, dywany z sieci rybackich czy kompozyty z włókien lnianych. Każdy szczegół jest tu dopracowany z należytą precyzją. Mało kto wie, że modele prototypów tworzone są w przyjaznej środowisku glinie. Na uwagę zasługuje też elektronika i intuicyjna, przyjazna obsługa aut.
Ucieleśnieniem wszystkich idei i wysokich osiągów ma być czterodrzwiowy GT, którego premierę zaplanowano na 2024 rok.
Stacje ładowania, ładowarki Polestar
Producent zapewnia, że samochody Polestar świetnie nadają się do wyruszania w dalekie podróże. Z jednej strony dzięki ogromnemu komfortowi jazdy i znakomitym parametrom, z drugiej – z uwagi na dynamicznie rozwijającą się infrastrukturę. W samej Europie do dyspozycji użytkowników jest ponad 280 000 stacji ładowania. Najczęściej usytuowane są przy stacjach paliw, autostradach i parkingach miejskich. W przypadku szybkich ładowarek (DC) naładowanie baterii do 80% może zająć zaledwie pół godziny. Postój na stacji ładowania trwa więc tyle, ile szybki regeneracyjny posiłek lub zakupy.
Wallboxy Polestar
Dla wszystkich, którzy mogą parkować we własnym garażu lub pod domem, najwygodniejszym i najkorzystniejszym finansowo sposobem ładowania jest wallbox. Ładowarki naścienne są dostępne w wersji wewnętrznej i zewnętrznej, odpornej na oddziaływanie czynników atmosferycznych.
Wallboxy są też optymalnym rozwiązaniem dla biznesu – biur, floty pojazdów, hoteli etc. Niezależnie od sposobu eksploatacji, pomagamy w wyborze optymalnego rozwiązania. W sklepie AmperGo znajdują się cała gama wallboxów do użytku domowego i publicznego.
Ładowanie Polestara
Dzięki korzystaniu z rozwiązań Google, w Polestar bardzo łatwo jest rozplanować trasę pod kątem ładowania. Według producenta lepszym rozwiązaniem jest zrobienie dwóch postojów i ładowanie akumulatorów do 80% niż zatrzymanie się raz i zasilenie ich do pełna. Znacznie skróci to czas podróży, bo ostatnie 20% baterii ładuje się wolniej.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości