Hyundai - historia firmy
Był rok 1947. Korea Południowa dopiero co uzyskała niepodległość od Japonii i szybko się uprzemysławiała. Chung Ju-Young założył firmę Hyundai Engeenering and Construction, która działała w sektorze budownictwa i realizowała rządowe zamówienia z zakresu infrastruktury transportowej. Nazwa „hyundai” oznacza „erę nowoczesności” (Hyun – nowoczesny, Dai – era, pokolenie). Przedsiębiorstwo szybko zyskało opinię największego potentata w swojej branży. W 1967 roku z Hyundai Group wyłoniła się spółka Hyundai Motor Group i to właśnie był początek motoryzacyjnej marki Hyundai, jaką znamy. Pierwotnie produkowano wyłącznie auta na licencji (w 1968 roku podpisano umowę licencyjną z amerykańskim Fordem), aż w 1974 roku w Ulsan samodzielnie zaprojektowano i wyprodukowano pierwsze auto osobowe klasy kompaktowej. Był to w założeniu kukmincha po koreańsku „samochód dla ludzi”. Na wiele lat pozostał flagowym autem Hyundai. Sprzedawano go na rynkach europejskim, australijskim oraz amerykańskim. Obecnie w Ulsan znajduje się największa na świecie fabryka samochodów zdolna wyprodukować ponad 1,6 mln pojazdów rocznie.
Logo Hyundai
Logo Hyundai powstało w 1967 roku i do dziś ta południowokoreańska marka jest wierna swojej identyfikacji wizualnej. Niezmiennie pozostaje zarówno logo, jak i font napisu. Jedyne, co ulegało delikatnym modyfikacjom to kolor i efekty. Wydawałoby się, że znaczenie tego charakterystycznego logo jest oczywiste – “lekko pochylona w prawo litera H”. Otóż nie do końca. Według tłumaczeń koncernu przedstawia ono uścisk dłoni przedstawiciela marki i jej klienta. I o takie relacje z klientami Koreańczycy dbają od początków swojego istnienia.
Hyundai - rozwiązania w zakresie elektromobilności
W latach 90. Hyundai był jednym z pionierskich producentów, którzy pracowali nad alternatywnymi napędami. Swój pierwszy samochód elektryczny z kwasowo-ołowianym akumulatorem Hyundai wprowadził na rynek już w 1991 roku. Cztery lata później zadebiutował południowokoreański pojazd z napędem hybrydowym. W międzyczasie rozpoczęły się także eksperymenty z ogniwami paliwowymi. Pierwszy produkcyjny samochód ze 100%-owo elektrycznym napędem wyszedł z taśmy Hyundai w 2010 roku w Seulu. Osiągał maksymalną prędkość 130 km/h i miał zasięg 140 km. Punktem zwrotnym był jednak rok 2016, kiedy Hyundai zaprezentował światu IONIQ – trzy rodzaje napędu w jednym typie nadwozia.
W 2020 roku zapowiedziano, że w ciągu 5 lat powstaną 23 pojazdy elektryczne i 6 hybryd plug-in. W tym celu stworzono tylnonapędową, modułową platformę E-GMP dla pojazdów zasilanych prądem. Dzięki swojej modułowości, w Electric-Global Modular Platform można zamontować jeden lub dwa silniki elektryczne. Platforma będzie wykorzystywana zarówno do konstrukcji aut miejskich, jak i w SUV-ów, sedanów czy kombi. W elektromobilność zainwestowano 87 milionów dolarów.
Samochody elektryczne Hyundai
Milion „elektryków” rocznie – taki jest cel Hyundai. Aby wywiązać się ze strategii elektromobilności, koncern uruchamia dwie nowe linie produkcyjne. Są one przeznaczone wyłącznie do produkcji samochodów elektrycznych.
Dotychczasowe zeroemisyjne auta tej marki zostały docenione w świecie, również w Polsce. Zwłaszcza crossovery zyskują pozytywne recenzje za praktyczne, oszczędne rozwiązania. W ramach wymian flot na bardziej ekologiczne, hyundaiami jeżdżą nie tylko policjanci, ale także urzędnicy.
Stacje ładowania, ładowarki Hyundai
Samochody elektryczne Hyundaia słyną z niskiego zużycia energii. Pokonanie międzymiastowych tras (typu Wrocław-Warszawa) bez postoju na stacji ładowania jest jak najbardziej możliwe. Ale czy konieczne? W związku z unijnymi wymogami o zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla dynamicznie rozwija się infrastruktura przyjazna zeroemisyjnym autom. Terminale zasilające pojazdy EV i PHEV stawiane są nie tylko w dużych miastach, ale też w pobliżu autostrad. Najprawdopodobniej w najbliższym czasie wiele osób skorzysta też z dopłat do domowych ładowarek, co usprawni organizację jazdy.
Wallboxy Hyundai
Ładowarki mogą mieć konstrukcję wiszącą (wallbox) lub stojącą. Do użytku domowego najczęściej wybiera się właśnie wallboxy, głównie z uwagi na oszczędność miejsca i mniejszą ingerencję budowlaną.
Pomimo azjatyckiej produkcji, samochody EV i PHEV marki Hyundai są kompatybilne z dostępnymi u nas wallboxami. Szukasz ładowarki do elektrycznego Hyundaia? Skontaktuj się z nami – nasi doradcy odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące wyboru i montażu wallboxów.
Ładowanie samochodów elektrycznych Hyundai
Koreańscy konstruktorzy stale pracują nad tym, aby skrócić czas ładowania i jednocześnie zwiększyć zasięg. Dostępne w Polsce modele Hyundaia na jednym ładowaniu pokonują ok. 500 kilometrów. Nowe samochody elektryczne mają się ładować jeszcze szybciej i osiągać jeszcze lepsze wyniki.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości