Najnowsze technologie zastosowane w wyświetlaczu MMi Navigation plus sprawią, że jazda w nawet najodleglejsze zakątki świata stanie się przyjemna i bezpieczna. Intuicyjna obsługa samochodu zapewni najwyższe standardy komfortu podróży, a niepowtarzalną atmosferę zagwarantuje składający się z 30 kolorów pakiet oświetlenia konturowego. System głośników Bang & Olufsen Premium z funkcją odtwarzania dźwięku w wymiarze 3D umili każdą podróż Twoimi ulubionymi melodiami.
Zastosowany tu nowoczesny układ kierowniczy i automatycznie regulowane reflektory w technologii Matrix LED, to pewność bezpieczeństwa jazdy w każdych warunkach atmosferycznych. Przestronny bagażnik o pojemności 380 litrów z pewnością zmieści zarówno najpotrzebniejsze rzeczy codziennego użytku, jak i wakacyjne bagaże.
Ładowanie Audi A3 Sportback e-tron - bateria, zasięg
Czas ładowania silnika elektrycznego zależny jest od wybranego sposobu ładowania. Ładowarkę można podpiąć zarówno do sieci 230 V, jak i trójfazowego gniazda 400 V. By kompletnie wyładowany silnik elektryczny w Audi A3 Sportback e-tron odpowiednio się naładował, musimy podpiąć go do źródła elektrycznego na co najmniej:
- 31 h – gniazdo 230 V, 16 A (3,7 kW)
- 13,5 h – gniazdo 230 V, 32 A na jedną fazę (7+ kW)
- 4 h - słupek/stacja ładowania prądem przemiennym 22 kW
- 1,5 h - stacja ładowania 50 kW (max. 80 procent)
- 0,5 h – stacja 150 kW (max. 80 procent)
Przedstawione dane dotyczą wersji modelów z baterią 95 kWh pojemności całkowitej. Wykorzystując jedynie napęd elektryczny, przy pełnym naładowaniu baterii i zachowaniu zasad ekonomicznej jazdy, możemy pokonać trasę na dystansie do 50 km.
Audi A3 Sportback e-tron - silnik
Audi A3 e-tron to samochód hybrydowy z napędem typu plug-in, wykorzystujący pracę silnika benzynowego i elektrycznego. E-tron to zaopatrzony w turbodoładowany 1,4-litrowy silnik benzynowy model, osiągający moc 150 KM i moment obrotowy 250 Nm. Moc uzyskiwana przez tradycyjny silnik, przekazywana jest na koła za pomocą automatycznej przekładni. Napęd elektryczny w e-tron może uzyskać maksymalną moc 102 KM i moment obrotowy 330 Nm. Na załadowanym w pełni silniku jesteśmy w stanie przejechać do ok. 50 km, zmieniając dowolnie tryby jazdy w zależności od rodzaju pokonywanej trasy. Elektryczny motor w Audi e-tron najbardziej wydajny jest podczas niezbyt szybkiej jazdy po mieście.
Oba systemy napędzające (benzynowy i elektryczny) zastosowane w Audi A3 e-tron połączone razem, są w stanie wypracować moc na poziomie maksymalnie 204 KM i 350 Nm. Najwyższe przyspieszenie tego samochodu uzyskiwane jest w trybie Boost, który uruchamia się samoistnie podczas maksymalnego wciśnięcia pedału gazu. Wówczas praca silnika benzynowego wspomagana jest przez ten elektryczny. Funkcja szczególnie przydatna jest w sytuacji, w której potrzebna jest dodatkowa moc – np. podczas dynamicznego wyprzedzania. Dzięki systemowi Boost hybryda w wersji E-Tron może rozpędzić się do 100 km/h w ciągu zaledwie 7,6 s.
Różne tryby jazdy w Audi A3 Sportback e-tron
Zastosowany tu napęd hybrydowy może pracować w różnych konfiguracjach. Producent proponuje czterech tryby jazdy:
- Tryb EV – opiera swoje działanie wyłącznie na pracy dostatecznie naładowanego silnika elektrycznego. Maksymalna prędkość w tym trybie to 130 km/h.
- Tryb Hybrid Auto – domyślny, aktywny tryb jazdy regulowany za pomocą wciśnięcia/zwolnienia pedału gazu lub hamulca.
- Tryb Hybrid Hold – utrzymuje stały poziom naładowania akumulatorów.
- Tryb Hybrid Charge – zwiększa zasoby energii elektrycznej gromadzonej w akumulatorze.