Ładowarki, wallboxy do Mercedesa eSprinter
Korzystanie z buspasów, bezpłatne parkowanie oraz możliwość wjechania do stref bezemisyjnych daje elektrycznym dostawczakom czasową przewagę nad spalinowymi. Logistyka miejska w przypadku aut elektrycznych jest jednak ściśle powiązana z ładowaniem akumulatorów. Jak, gdzie i kiedy zaplanować postoje przy ładowarkach, aby pojazd dystrybucyjny nie tracił czasu na zwiększanie swojego jednorazowego zasięgu? Ostatecznością jest podpięcie go do zwykłego gniazdka 230 V, ale w przypadku eSprintera naładowanie zajmuje co najmniej 20 godzin. Na szczęście Mercedes zadbał, by ten model ładował się zarówno maksymalnym prądem przemiennym 7,4 kW, jak i stałym 20 kW.
Pojazdy dostawcze z napędem elektrycznym dla zachowania maksimum dyspozycyjności powinny mieć stały dostęp do ładowarki w czasie parkowania lub załadunku. Świetnie w tej branży sprawdzają się wallboxy lub ładowarki na słupku, przeznaczone dla sektora biznesowego.
Stacje ładowania do Mercedes-Benz eSprinter
Możliwość ładowania eSprintera do 80% w ciągu zaledwie 20 minut docenią wszyscy zagonieni kierowcy. Jest to możliwe na stacji szybkiego ładowania.
Stacje szybkiego ładowania DC (tzw. superładowarki) wykorzystują prąd przemienny i zamieniają go w prąd stały. Są znacznie szybsze od ładowarek AC. Pracują na napięciu 400-800 V z natężeniem ok. 300-500 A. Ładują prądem stałym mocą 50-350 kW, przy czym w polskich realiach najmocniejsze ładowarki to 150 kW. Przed montażem stacji szybkiego ładowania konieczne jest przeprowadzenie audytu pod kątem rozplanowania energetycznego sieci. W razie pytań jesteśmy do dyspozycji.
Samochód elektryczny Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter został po raz pierwszy zaprezentowany podczas 67 edycji Targów IAA w Hanowerze. Zapowiadano go jako nowoczesny, bezemisyjny, przednionapędowy furgon z podwyższonym dachem. Ma bezproblemowo i ekologicznie pokonywać miejską dżunglę, sprawnie dostarczając ładunek na miejsce. Tym, co od początku zwróciło uwagę odbiorców, było wyposażenie pojazdu w pompę ciepła.
Do dziś eSprinter dostępny jest wyłącznie z wysokim dachem i w standardowej długości 6088 mm. W gestii nabywcy leży wybór pojemności akumulatora: 35 kWh lub 47 kWh. Na długie trasy zaleca się akumulator o większej pojemności. Z tym pierwszym zasięg całkowity to 119 km, z tym drugim – 157 km.
Ponieważ eSprinter to van użytkowy, nie można pominąć kwestii ładowni. Elektryczny napęd w żaden sposób jej nie zmniejsza. 11 m3 przestrzeni ładunkowej i 958 kg lub 806 kg ładowności – tak się przedstawiają jego parametry bagażowe.
Jeśli chodzi o przemieszczanie się eSprinterem, rozwiniemy w nim maksymalną prędkość 120 km/h i maksymalny moment obrotowy 296 Nm. W trybie oszczędnej jazdy maksymalna prędkość została ograniczona do 80 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 20 sekund, a na dystansie 100 km eSprinter zużywa ok. 35 kWh.
Pełen pakiet usług cyfrowych czyni prowadzenie intuicyjnym, bezpiecznym i przyjemnym.
Ładowanie - Mercedes-Benz eSprinter
Producent zadbał o to, by obsługa ładowania eSprintera była możliwie najprostsza. W dużej mierze to zasługa systemu CCS Combined Charging. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy podłączyć wtyczkę do gniazda CCS Combo 2, które ulokowano w atrapie chłodnicy.
Ładowanie tego modelu z wallboxa 11 kW potrwa (w zależności od pojemności baterii) 6-8 h, zasilanie prądem stałym 50 kW – 45-60 min, a DC 100 kW jeszcze szybciej, bo 20-25 min.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości