Cupra - historia firmy
O Cuprze świat po raz pierwszy usłyszał w 1996 roku – był to sportowy model Seata o trzydrzwiowym wykończeniu i wyścigowym wyglądzie. Stanowił początek całej gamy wyścigowych aut, które wyróżniały się znakami szczególnymi, jak choćby czarne lusterka, centralny wlot powietrza, tylny oraz przedni dyfuzor. Choć rajdowa historia Seata zaczęła się już w 1977 roku, to dopiero Cupra była zwieńczeniem wyścigowych aspiracji hiszpańskiego producenta. Powstało aż 20 wersji tego modelu.
Po przeszło dwóch dekadach sukcesów postanowiono wyodrębnić Cuprę jako osobną markę grupy Volkswagen, podlegającą bezpośrednio Seatowi. Prototyp pierwszego modelu został zaprezentowany w 2018 roku Genewie na Międzynarodowych Targach Samochodowych. Prezesem Cupry został Luca de Mao, a siedzibę firmy utworzono w hiszpańskim Martorell (obok siedziby Seata), na powierzchni 2400 m2. Architektonicznie budynek siedziby nawiązuje do padoku na torze wyścigowym.
W trzy lata od premiery marki Hiszpanie sprzedali już 100 tys. samochodów. Dodatkowo w 2020 roku Cupra rozpoczęła swoją ekspansję poza Europę. Za pierwszy cel obrała Meksyk, gdzie powstało nowe studio. Plany Cupry dotyczą także Kolumbii i Chile.
Oprócz produkcji samochodów (póki co, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych), Cupra oferuje ręcznie robione rowery miejskie. Z ciekawostek, Cupra została partnerem FC Barcelona.
Logo Cupry
Drapieżne, dynamiczne logo Cupry wyraziście odzwierciedla charakter tych samochodów. Przypomina kształtem głowę byka z zakrzywionymi rogami. Znak słowny CUPRA utworzono bezszeryfową, lekko zaokrągloną czcionką. Na stronie Seata można przeczytać, że logo nowej marki łączy dwa światy: precyzję, styl i pasję z odwagą i determinacją.
Warto dodać, że wcześniej identyfikacja gamy modelowej Cupra bazowała na szachownicy. Kontrastowe kolory: czarny, biały i czerwony podkreślały rajdowe przeznaczenie aut.
Cupra - rozwiązania w zakresie elektromobilności
Elektromobilność od początku wpisała się w politykę nowopowstałej marki. Wśród korzyści wynikających z obrania tego kierunku hiszpańscy twórcy wyliczają nie tylko niższą emisję spalin, ale też większą przyjemność jazdy. Cupra daje sobie czas do 2030 roku, by w pełni zelektryfikować swoją ofertę. Póki co, przedstawia kolejne (jak dotąd, udane) pomysły pojazdów na prąd. Już teraz wiadomo, że we flocie znajdziemy zurbanizowane, niewielkie pojazdy zeroemisyjne. Póki co, z fabryki w Zwickau w Niemczech zjeżdża pierwszy w pełni zelektryfikowany model Cupry.
Samochody elektryczne Cupra
Samochody elektryczne Cupra w wielkim skrócie dzielą się na rajdowe oraz na drogowe. W kategorii aut drogowych Cupra korzysta z platformy MEB Grupy Volkswagen (dlatego niektórzy widzą podobieństwo do niemieckich pojazdów). Niezależnie od swojego przeznaczenia, samochody Cupra na prąd wyróżnia dynamiczny design z ekspresyjnymi liniami. Uważa się, że to najwięksi buntownicy w świecie motoryzacji.
Stacje ładowania, ładowarki Cupra
Stale rozwijająca się infrastruktura stacji ładowania umożliwia zwiększanie zasięgu elektrycznego zarówno w miastach, jak i przy autostradach i lokalnych drogach. Aplikacja Easy Charging daje dostęp do 170 tysięcy stacji ładowania. Ułatwia też wyszukiwanie terminali, planowanie postojów i dokonywanie płatności.
Wallboxy Cupra
Nic jednak nie zastąpi komfortu ładowania Cupry w domu. Wallboxa podłącza się do sieci domowej i korzysta w dowolnym, dogodnym dla siebie momencie. Eksperci z AmperGo pomogą ci wybrać spośród oferty wallboxów takie rozwiązanie, które będzie najlepiej współpracować zarówno z instalacją, jak i konkretnym modelem samochodu. W sprzedaży posiadamy sprawdzone ładowarki jedno- i trójfazowe z różnymi wariantami złącza, w kilku wersjach kolorystycznych. Wallboxy najczęściej montowane są na podziemnym parkingu lub w garażu, ale można też zainstalować je na zewnątrz budynku. W razie zapotrzebowania wskażemy, które modele wallboxów sprawdzą się w warunkach zewnętrznych.
Ładowanie samochodów elektrycznych Cupra
Proces ładowania Cupry jest intuicyjny i prosty. Po zdjęciu osłony należy podłączyć ładowarkę do gniazda i już. Jeśli chodzi o czas jej ładowania, wiele zależy od temperatury (zarówno powietrza, jak i akumulatora), maksymalnego napięcia systemu, poziomu naładowania baterii oraz jej kondycji.
Podobno nowym modelem Cupry na jednym ładowaniu można przejechać ok. 500 kilometrów, co jest przyzwoitym wynikiem.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości