Citroen - historia firmy
Początki tej francuskiej marki nierozerwalnie wiążą się z osobą André Citroëna, francuskiego przedsiębiorcy, inżyniera i wojskowego o polsko-holendersko-żydowskich korzeniach. Uważa się, że punktem zwrotnym w jego karierze była wizyta w polskiej fabryce pod Łowiczem. Zaowocowała poznaniem technologii kół zębatych daszkowych. Citroën wykonał podobne rozwiązanie ze stali i opatentował je. W ten sposób został producentem kół zębatych oraz innych komponentów dla firm motoryzacyjnych (i nie tylko). To właśnie w jego firmie zamówiono przekładnię do statku Titanic.
Jakiś czas później Citroënowi zlecono zarządzanie fabryką samochodów Mors, gdzie skutecznie usprawnił cały proces produkcyjny. Doświadczenie to wykorzystał później, gdy pracował nad stworzeniem nowego pojazdu. I tak powstał pierwszy Citroen – z czterocylindrowym silnikiem, elektrycznymi światłami i rozrusznikiem oraz miękkim dachem. Citroën jako przedsiębiorca wprowadził wiele unowocześnień, a jego sposób zarządzania i podejście do pracowników zmieniły nie tylko branżę motoryzacyjną. W efekcie filie Citroëna powstały też poza granicami Francji. Jako pierwszy stworzył auto odpowiadające na potrzeby kobiet. Stale dążył też do poprawy parametrów technicznych. Działalność firmy już po śmierci założyciela została przerwana przez II wojnę światową. Po 1945 roku Citroen jednak szybko się podniósł, produkując 100 tysięcy aut rocznie.
W 1955 roku w Paryżu Citroen zachwycił swoim najnowszym produktem. Nazwano go boginią dróg. Charakteryzowała się opływowym nadwoziem, zawieszeniem hydropneumatycznym, hamulcami tarczowymi, półautomatem i bagażnikiem na 500 litrów. Jej unowocześnione wariacje powstają do dziś.
Logo Citroena
Logo Citroena zostało osobiście zaprojektowane przez założyciela i przedstawia dwa daszki, czyli szewrony. Jest to ukłon w stronę daszkowych kół zębatych, które stanowiły na początku trzon całej działalności. Do 1959 roku logo było w kolorach żółtym i niebieskim, a daszki wpisane w owal. Równolegle przez kilka lat funkcjonowało też drugie logo z łabędziem symbolizującym silnik. Później logo było wielokrotnie modyfikowane, a w kolorystyce pojawiła się nawet czerwień. Ostatecznie zrezygnowano z owalu i kolorów na rzecz prostoty.
Citroen - rozwiązania w zakresie elektromobilności
W 2019 roku Citroen zapowiedział rewolucję marki. Zgodnie z jego deklaracją, do 2025 roku 100% modeli będzie miało swój elektryczny lub hybrydowy odpowiednik. Producent bazuje na platformie EMP2. Umożliwia ona nie tylko montowanie silników elektrycznych, ale także wprowadzenie rozwiązań modułowych w różnych rozmiarach. Szefowa marki – Linda Jackson podkreśla, że rządy nowoczesnych państw powinny wspierać rozwój elektromobilności i bezemisyjnych podróży. Pojawianie się hybryd i elektryków to jedno, a dostosowanie pod nie infrastruktury to drugie. Miłośników diesla uspokajamy, że Citroen nie rezygnuje całkowicie z napędu spalinowego, a jedynie wstrzymuje jego rozwój.
Samochody elektryczne Citroen
Wiosną 2021 roku Citroen ma w ofercie już sześć modeli z elektrycznym napędem. Są wśród nich zarówno auta osobowe, jak i dostawcze. Zeroemisyjna, cicha a przy tym dynamiczna jazda i niskie koszty eksploatacji to ich wspólny mianownik. We wszystkich przypadkach obowiązuje 8-letnia gwarancja na akumulator trakcyjny (lub jego wymiana po 160 tys. km). Elektryczne Citroeny zaprojektowano i przygotowano przede wszystkim z myślą o miejskich użytkownikach aut, ale spełnią one swoją funkcję także poza miastem. Układ Full Electric stosowany w tych francuskich samochodach umożliwia osiągnięcie prędkości do 130 km/h, a zasięg tych samochodów na pełnym ładowaniu w zależności od modelu wynosi od 150 do 170 km. Kierowcy, którzy zdecydowali się na elektrycznego Citroena, mogą liczyć na szereg udogodnień, m.in. Citroen Assistance, Ë-Expert center i regularną aktualizację oprogramowania.
Stacje ładowania, ładowarki dla aut elektrycznych Citroen
Na terenie Europy jest obecnie około 250 tysięcy stacji ładowania. Są wszędzie tam, gdzie ludzie ich potrzebują: przy galeriach handlowych, na parkingach firm i instytucji, przy supermarketach i w centrach miast. Pomimo tego, że punkty ładujące rosną jak grzyby po deszczu, mapa publicznych ładowarek jest na bieżąco uaktualniana.
Z pomocą przychodzi Plugsurfing. Użytkownicy tej aplikacji mogą zaplanować podróż i sprawdzić, gdzie znajdują się stacje ładowania kompatybilne z danym modelem Citroena. To bardzo ułatwia obsługę samochodu elektrycznego w całej Europie.
Wallboxy do samochodów elektrycznych Citroen
Jeśli chodzi o wallboxy do Citroenów elektrycznych, cieszą się one uznaniem głównie ze względu na to, że są szybszą i wygodniejszą alternatywa gniazdka domowego. Jako wisząca jednostka ładowania nie potrzebują dodatkowej przestrzeni. Jeśli chodzi o moc oraz złącza, kompatybilność z samochodem lub montaż, służymy informacją i zachęcamy do kontaktu.
Citroen elektryczny - ładowanie
Ładowanie akumulatorów w elektrycznym Citroenie zostało maksymalnie ułatwione. Jest przy tym w pełni bezpieczne i nie wymaga stosowania środków ochrony osobistej. Istnieje kilka rozwiązań do wyboru:
- ładowanie z gniazdka domowego lub wzmocnionego,
- korzystanie z prywatnych wallboxów,
- uzupełnianie energii w aucie za pomocą stacji szybkiego ładowania (producent informuje, że akumulatory montowane w Citroenach są kompatybilne ze stacjami szybkiego i superszybkiego ładowania).
Nasi specjaliści wiedzą wszystko o kablach do ładowania, ładowarkach pokładowych i instalacji ładowarek wiszących i stojących. Jeśli szukasz ładowarki do samochodu elektrycznego Citroen, skontaktuj się z nami – odpowiemy na nurtujące cię pytania i pomożemy w doborze odpowiedniego urządzenia.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości