SEAT - historia firmy
Marka SEAT została założona 9 maja 1950 roku jako efekt współpracy Narodowego Instytutu Przemysłu Hiszpanii, korporacji sześciu banków oraz włoskiego koncernu FIAT. Pierwszy model, który opuścił linię produkcyjną, nosił nazwę 1400 i opierał się na licencji Fiata 1400. Ostatecznie po 23 latach działalności Narodowy Instytut Przemysłu wykupił 7% udziałów, należących dotąd do Fiata, stając się produktem w stu procentach hiszpańskim.
W 1986 roku większościowy pakiet akcji SEAT został wykupiony przez Volkswagen AG. Na pierwsze efekty przejęcia przyszło nam poczekać do 1991 roku, kiedy świat poznał nową sylwetkę, opracowaną na płycie podłogowej Golfa II, nazwaną SEAT Toledo. Od tamtego czasu rozpoczął się najbardziej płodny okres marki, obfitujący w nowe wersje modelu Ibiza oraz wreszcie w 1999 roku premierę najbardziej popularnego modelu SEAT León.
Dziś SEAT dumnie plasuje się w czołówce najbardziej zaufanych europejskich marek, oferując kierowcom unowocześnione wersje kultowej Ibizy i Leona, a także SUV-y Ateca i Tarraco. Ostatni z nich rozpoczął nowy etap w historii firmy, skupiający się na zapewnieniu jak najwyższej energooszczędności i ekologii w połączeniu z bezbłędną dynamiką jazdy. Produkowany od 2019 roku model Mii Electric jest z kolei pierwszym – po koncepcyjnym el-Born – w stu procentach elektrycznym pojazdem w portfolio SEAT, zaprojektowanym z myślą o bezproblemowym i szybkim poruszaniu się po mieście z wykorzystaniem najnowocześniejszego silnika elektrycznego.
SEAT - logo
Pierwotna wersja logo marki, z uwagi na silną współpracę z Fiatem, cechowała się typowo włoskim charakterem: skrzydła, wyraźne, ostre litery i czerwień szybko przypadły do gustu klientom, zakochanym w designie charakterystycznym dla Italii. Kolejna wersja logo, zaprojektowana w latach 60. została już pozbawiona skrzydeł i wzoru tarczy, stawiając na prostą formę koła.
Po kolejnych zmianach – m.in. w latach 70., gdy logo marki składało się z czterech kwadratów z białymi literami, przyszła kolej na charakterystyczny, pocięty znak ”S” z roku 1980, którego wcięcia ukośne miały symbolizować aleję La Avendia Diagonal, przecinającą Barcelonę. Ostateczna wersja logo ujrzała światło dzienne w 2012 roku i do dziś oparta jest na tym samym wzorze, jednak z istotną zmianą w postaci zastąpienia identyfikującej markę czerwieni czernią i srebrem.
SEAT - rozwiązania w zakresie elektromobilności
SEAT to dziś jeden z największych koncernów samochodowych na świecie, zatrudniający łącznie 15 000 osób w trzech zakładach produkcyjnych na terenie Hiszpanii. Własne Centrum Techniczne, skupiające ponad tysiąc inżynierów, pozwala marce projektować najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie napędów spalinowych i elektrycznych, skupiając się dziś zwłaszcza na tworzeniu cyfrowych, elektronicznych rozwiązań, mających na celu zminimalizować ślad węglowy i zmaksymalizować przyjemność z jazdy.
Koncepcyjny model el-Born, który ostatecznie został wypuszczony w 2021 roku pod banderą sub-marki Cupra, stanowił pierwszy krok na długiej drodze do niezawodności, którą są w stanie zaoferować dostępne dziś modele elektryczne i hybrydy, sygnowane charakterystyczną S-ką. Elektromobilność według SEAT-a to maksymalnie autonomiczna jazda, niezawodna łączność z siecią, szybkie ładowanie i pełne dostosowanie do potrzeb nowoczesnego klienta, wymagającego maksymalnego zadowolenia i ekologii.
Samochody elektryczne SEAT
W kwestii elektromobilności SEAT jest dziś jedną z najprężniej rozwijających się marek na rynku, wpisując się w trend dbania o zrównoważony rozwój i projektując modele, mające spełniać wszystkie wymogi, które będą stawiały przed kierowcami miasta przyszłości.
W elektrycznym portfolio marki znajdziemy na dziś dzień trzy hybrydowe wersje kultowego Leona:
- León e-HYBRID – oferujący do 800 km całkowitego zasięgu i wyposażony w system rekuperacji, który ładuje baterię, wykorzystując siłę z hamowania,
- León Sportstourer e-HYBRID – wyposażony w wydłużone nadwozie o wyjątkowym, sportowym charakterze i bagażnik o pojemności do 1600 l. Doskonały do dalszych podróży,
- León mHEV – tzw. miękka hybryda, w której silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową podczas przyspieszenia, wykorzystująca system rekuperacji do ładowania.
W pełni elektryczne modele – koncepcyjny el-Born i Mii Eletric, zaprezentowane światu w 2019 roku, to z kolei wybitnie miejskie konstrukcje, stworzone do dynamicznej jazdy po zakorkowanych ulicach. O ile pierwszy z wymienionych przeznaczony jest dla bardziej wymagających kierowców i ostatecznie znalazł się w ofercie drugiej marki producenta pod nazwą Cupra Born, tak Mii pozycjonuje się dziś jako jeden z najlepszych, bardziej budżetowych samochodów pozwalających cieszyć się w pełni zeroemisyjną jazdą.
Stacje ładowania, ładowarki SEAT
Hybrydy będące w stanie pokonać łącznie do nawet 800 km, czy oferujący 260 km* w pełni elektrycznego zasięgu model Mii czerpią pełnię bogactwa z zaawansowanych inżynieryjnie akumulatorów, w pełni przystosowanych do ładowania zarówno prądem AC, jak i szybkich stacji prądu stałego.
Ambitne i realizowane konsekwentnie plany rozbudowy publicznych stacji ładowania w oczywisty sposób zwiększają bezpieczeństwo i wygodę korzystania z napędów elektrycznych. Pragnąc maksymalnie zwiększyć twój komfort, rozbudowaliśmy nasz asortyment o ładowarki do SEAT-a każdego typu: od przenośnych wallboxów AC, idealnych do montażu w garażu lub na podziemnym parkingu, aż po stacje stojące gotowe do pracy w przestrzeniach publicznych i komercyjnych. Oferowane przez nas doradztwo, pełne skupienie na twoich potrzebach, doświadczenie i usługa montażu na najwyższym poziomie plasują nas wśród najlepszych w branży!
*Oficjalne dane producenta na podstawie badań WLTP
Wallboxy do SEAT-a
Stacje ładowania wallbox należą do najpopularniejszych rozwiązań ładujących do samochodów elektrycznych. Prosty montaż naścienny, wysoka ergonomia i szybkość uzupełniania akumulatora czynią z nich doskonały wybór do prywatnych garaży, parkingów podziemnych, a nawet – przy doborze modelu o wysokiej klasie szczelności IP – także na elewacji budynku.
W naszym asortymencie wallboxów do SEAT-a znajdziesz urządzenia od renomowanych producentów, takich jak Garo, Green Cell i ZAPTEC, a także sygnowane naszym własnym logo wallboxy AmperGo, zaprojektowane z myślą o jak największej energooszczędności i skuteczności ładowania. Każde z tych rozwiązań jest ponadto kompatybilne z systemami smart home, umożliwiając stworzenie inteligentnego i prostego w obsłudze środowiska.
Ładowanie samochodów elektrycznych SEAT
Wszystkie hybrydy i samochody elektryczne SEAT są kompatybilne z publicznymi stacjami ładowania, wyposażone w gniazda Type-2 i przystosowane do ładowania prądem AC i DC. Skupienie się przede wszystkim na jak największej prostocie procesu uzupełniania akumulatorów pozwoliło ograniczyć ilość czynności tak, by naszym jedynym zadaniem – po zaprogramowaniu stacji – było jedynie proste podłączenie przewodu.
Czas ładowania? Imponująco krótki. Model SEAT Mii Electric, wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 36,8 kWh, będzie w stanie naładować się do 80% w jedyne 4 godziny przy wykorzystaniu ładowarki AC 7,2 kW. Korzystając ze stacji DC 40 kW, pojemność tę osiągniemy z kolei w zaledwie godzinę. Uzupełnienie baterii do 100% w León e-HYBRID będzie z kolei wymagało od nas poświęcenia ok. 3,5 godziny. Decydując się na własną stację ładowania, możesz być więc pewien, że twój samochód będzie zawsze i wszędzie gotów do wyruszenia nawet w daleką podróż!
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości