Chrysler - historia firmy
W 1925 roku na fundamentach nieistniejącej już firmy Maxwell Motor Company powstała nowa, założona przez Waltera Chryslera. Pierwszy chrysler powstał już rok wcześniej. Był 6-cylindrowym pojazdem z zaawansowaną jak na owe czasy technologią i do tego w przystępnej cenie. W latach 20. Chrysler wprowadził kilka innych marek aut: Plymouth, DeSoto i Dodge.
Pojazdy wyjeżdżające z fabryk Chryslera błyskawicznie podbiły świat motoryzacji. W 1936 roku Chrysler zajął 2 miejsce pod kątem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i utrzymał tę pozycję aż do 1949 roku. Mało kto wie, że to właśnie Chrysler jest pierwszą firmą, która wprowadziła tunele aerodynamiczne do testów (lata 30.) oraz tranzystorowe radio samochodowe (lata 50.). Ma też wkład w kontrowersyjny badawczy projekt Manhattan (lata 40.), do którego dostarczał komponenty.
Jeśli chodzi o stylistykę chryslerów, na przestrzeni dekad się mocno zmieniała. Te z lat 30. miały opływowe, eleganckie nadwozia. Te z lat 40. były proste i konwencjonalne. Z kolei projekty z lat 50. cechuje już większa finezja, a przy tym technologia na wyższym poziomie. W kolejnej dekadzie wzmocniono konstrukcję, zapewniając użytkownikom większe bezpieczeństwo w przypadku zderzenia. Wprowadzono też skuteczne ulepszenia antykorozyjne. Bardzo burzliwe były dla Chryslera lata 70. z uwagi na kryzys paliwowy oraz kilka wpadek związanych z nieprzetestowanymi samochodami. Sytuację uratowała seria kompaktowych, oszczędnych i niedrogich pojazdów w 1981 roku – do tego stopnia, że Chrysler zaczął kupować inne firmy motoryzacyjne, m.in. Lamborghini i AMC, dzięki któremu Jeep trafił pod skrzydła Chryslera.
W latach 90. rozpoczęła się ekspansja na rynki europejskie (w tym marek Dodge i Jeep) oraz budowanie zakładów produkcyjnych w Europie. W 1998 roku Chrysler wszedł w spółkę Daimler-Benz. Kilka lat później nastąpiła fuzja z Fiatem i zmiana formy działalności na Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a wraz z nimi wiele nowych wyzwań. Z kolei w 2021 roku konglomerat FCA stał się częścią koncernu Stellantis.
Logo Chryslera
Pierwsze logo Chryslera z 1924 roku zaprojektował inżynier Oliver Clark. Przedstawiało złotą pieczęć z czerwonym środkiem (przedstawiającym woskowy lak) i napisem CHRYSLER na niebieskim tle. Bazując na pierwotnej wersji, Chrysler wielokrotnie odświeżał swój wizerunek: dodawał np. skrzydła lub błyskawice. W 1955 roku całkowicie odrzucono wzór pieczęci na rzecz nakładających się na siebie dwóch bumerangów skierowanych w prawo – czerwonego i czarnego (notabene tego samego logo używała marka Dodge). W 1962 roku po raz kolejny zmieniła się koncepcja logo – bumerangi zastąpiono niebieskim pięciokątem z białą gwiazdą wewnątrz. Był to tzw. pentastar. W 1992 roku ponownie zwyciężyła tradycyjna woskowa pieczęć, ale tylko na chwilę. 6 lat później z obu stron pieczęci dodano srebrne skrzydła z trzema piórami na obydwóch.
Ta koncepcja z drobnymi uproszczeniami trwa do dziś – obecnie dominują kolory srebrny, niebieski, szary i czarny.
Chrysler - rozwiązania w zakresie elektromobilności
Przedstawiciele marki Chrysler zapowiadają, że od 2028 roku będą w sprzedaży wyłącznie chryslery elektryczne. Według słów szefowej Chryslera, Christine Feuell, markę czeka solidna rewitalizacja – głównie pod kątem elektromobilności. Koncern Stellantis, do którego należy Chrysler, przeznaczył na elektryfikację gamy modelowej 35,3 mld dolarów.
Warto tu dodać, że jeszcze niedawno Fiat Chrysler Automobiles ogłosił rozpoczęcie produkcji samochodów elektrycznych w Tychach. Mają tam powstawać „elektryki” trzech marek: Fiat, Jeep i Alfa Romeo.
Samochody elektryczne Chrysler
Chrysler wszedł w erę samochodów elektrycznych koncepcyjnym modelem crossovera, zaprezentowanym na targach CES w Las Vegas. Od tej pory ma się pojawiać jeden samochód zeroemisyjny rocznie. W procesie rozwijania gamy modelowej bardzo ważne będzie dostosowanie technologii do potrzeb, oczekiwań i maksymalnej wygody użytkowników. Spodziewamy się zaawansowanych funkcji i szeregu udogodnień.
Stacje ładowania, ładowarki Chrysler
Infrastruktura mobilności elektrycznej inaczej rozwija się w ojczyźnie Chryslera – Stanach Zjednoczonych, a inaczej w Europie. Z satysfakcją jednak obserwujemy, jak kolejne stacje ładowania powstają w polskich miastach, przy autostradach i wszelkich centrach biznesowych, sportowych i rozrywkowych. Czy dostępne u nas ładowarki będą kompatybilne z chryslerami? Chrysler jest obecnie częścią europejskiego koncernu Stellantis i już wiadomo, że będą trafiały do konsumentów z Europy. Będzie je zatem można ładować zarówno poprzez superszybkie ładowarki, jak i standardowe stacje szybkiego ładowania.
Wallboxy Chrysler
Najwygodniejszym sposobem zasilenia akumulatora jest rzecz jasna ładowanie w domu. Wallboxy sprawdzają się tu pod każdym względem – komfortu, bezpieczeństwa, funkcjonalności i intuicyjnej obsługi. Do montażu wallboxa nie potrzeba przygotowywać postumentu i wydzielać osobnej przestrzeni – montuje się go bezpośrednio na ścianie. Właścicielom chryslera pomożemy znaleźć optymalne rozwiązanie pod kątem przydziału mocy, funkcji i miejsca użytkowania.
Ładowanie Chryslera
Producent zapowiedział mnóstwo technologicznych nowinek. Jest niemal pewne, że ładowanie chryslera usprawnią aplikacje mobilne i wyświetlacz na kokpicie. Użytkownik będzie miał dostęp do takich danych jak najbliższe wolne stacje ładowania, poziom baterii czy pozostały czas ładowania.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości