Renault – historia firmy
Gigant motoryzacji narodził się w szopie na narzędzia we francuskiej mieścinie Billancourt. Gdy w 1898 roku Louis Renault stworzył w niej swój pierwszy samochód, cała machina dynamicznie ruszyła naprzód. Rok później bracia Louis, Marcel i Fernand założyli Spółkę Braci Renault (Société Renault Frères). Po dwóch latach wyprodukowali już 76 pojazdów, zatrudniając ponad setkę pracowników. Po trzech firma zyskała swoje logo. Początkowo samochody braci bazowały na cudzych silnikach. Zmieniło się to w 1902 roku, gdy Louis skonstruował 25-konny silnik o pojemności 3750 cm³. Z uwagi na to, że najskuteczniejszym sposobem na reklamę samochodów był wtedy automobilizm, Renaultowie często zasiadali za kółkiem na wyścigach samochodowych. Niestety podczas wyścigu na trasie Francja-Hiszpania zginął jeden z braci – Marcel. Po śmierci drugiego z nich w 1909 roku przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Les Automobiles Renault. Jak większość samochodowych zakładów produkcyjnych, w czasie I i II wojny światowej działano w sektorze militarnym (silniki lotnicze, czołgi, samoloty, amunicja).
Przełomem okazał się rok 1947, kiedy najnowszy model Renaulta z 21-konnym silnikiem wyprodukowano w liczbie 1,1 mln. To właśnie on zmotoryzował Francję i siedem innych krajów na całym świecie. Od tej pory francuskie samochody niezmiennie biją rekordy sprzedaży.
Warto dodać, że w latach 70. Renault rozpoczął współpracę z rumuńskim producentem aut Dacia, a od 2004 roku również z Nissanem.
Logo Renault
Charakterystyczny dla tej marki romb będzie wkrótce świętował sto lat. Zanim logo przybrało taki kształt, przeszło szereg zmian i modyfikacji. Początkowo był to medalion z inicjałami trzech braci Renaultów. Następnie, aby podkreślić rodzaj działalności przedsiębiorstwa, w 1906 roku bracia zmienili znak na automobil otoczony kołem zębatym. W 1919 roku z uwagi na zaangażowanie zakładów Renault w walki na froncie, automobil zamieniono na czołg. Jakiś czas później wyeksponowano okrągły grill, typowy dla tych aut. Dopiero w 1925 roku kształt koła zastąpił z kolei kształt diamentu, który znamy dziś. Na przestrzeni dziesięcioleci wprowadzano aktualizacje – m.in. zniknął napis i żebrowanie wewnątrz diamentu. Co ciekawe, we współtworzeniu wizerunku brał udział malarz Victor Vaserely.
Renault – rozwiązania w zakresie elektromobilności
Według Luca de Meo, prezesa Grupy Renault, do 2025 roku marka przejdzie całkowitą “Renaulution”. Jej celem jest nowoczesność, inteligentne wykorzystanie energii i rozwój alternatywnych napędów, na czele z elektrycznym i wodorowym. Centrum produkcyjnym pojazdów zeroemisyjnych ma się stać Hiszpania. Producent zamierza też obniżyć ceny „elektryków” i hybryd o ok. 30%, by stały się dostępne dla jak najszerszej grupy zainteresowanych. Podobno już teraz co czwarty kupiony pojazd „na prąd” ma logo z rombem. Pozycję lidera ekologicznych pojazdów ma zapewnić Francuzom wykorzystanie platform podłogowych CMF-EV i CMF-B EV.
Samochody elektryczne Renault
Mało kto wie, że pierwszy samochód elektryczny marki Renault zbudowali Amerykanie w latach 70. podczas kryzysu spalinowego. Organizacja Electric Vehicle Associates zajmowała się wówczas konwertowaniem aut spalinowych na elektryczne. W przypadku Renaulta była to lekka i jednocześnie pojemna „dwunastka”.
Produkowane obecnie samochody elektryczne Renault są wyposażane w superwydajne akumulatory i silniki nowej generacji. W 2022 roku ma się w nich pojawić innowacyjny system multimedialny My Link ze zintegrowaną wtyczką Google.
Stacje ładowania, ładowarki Renault
W samochodach Renault zastosowano akumulatory litowo-jonowe, które nie posiadają efektu pamięci. Mogą więc być ładowane w każdym momencie, bez względu na zasięg, jaki jeszcze pozostał. To dobra wiadomość dla wszystkich kierowców, którzy mijając stacje ładowania, chcą skorzystać z okazji i zasilić akumulator. Ładowarki DC będą dużo szybsze niż AC, więc warto sobie pod tym kątem rozplanować czas postoju. Technologia MY Renault pomaga śledzić poziom energii i dostosowywać styl jazdy tak, by ją płynnie rekuperować.
Wallboxy Renault
Wallboxy są uważane za rozwiązanie pośrednie pomiędzy publicznymi ładowarkami a gniazdkiem domowym. W dużej mierze to prawda. Pozwalają na optymalne zużycie nadmiaru energii w gospodarstwie domowym i ładowanie w dowolnym czasie i w dowolnej taryfie. Ale wallboxy sprawdzają się też w biznesie – w zależności od oczekiwań klienta, ładowarki naścienne mogą mieć więcej niż jedno stanowisko i ładować z wyższą mocą.
W zależności od modelu samochodu Renault, pomagamy wybrać wallbox, który najbardziej spełni oczekiwania klienta. Wykonujemy audyt techniczny i wyceniamy prace instalatorskie.
Ładowanie samochodów elektrycznych Renault
Samochody Renault są kompatybilne z większością terminali w sieci stacji ładowania (złącze ładowania AC Type 2). Korzystanie z ładowarek jest bardzo intuicyjne, więc debiutanci nie mają się, czego obawiać. Istnieje wiele platform i aplikacji wspierających elektromobilność, które ułatwiają ładowanie. Zawierają aktualizowane na bieżąco mapy punktów ładujących, informacje o ich mocy, dostępności i szereg innych przydatnych funkcji.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości