799 353 207

pon. - pt.: 09:00 - 17:00

Ładowarki do samochodów elektrycznych Mazda

(27)

Mazda jest absolutnym ewenementem w branży automotive. Wyprzedziła epokę o kilka dekad nowatorskim podejściem do projektowania pojazdów i ich emisyjności CO2. Eksperymenty z różnymi rodzajami napędu, dążenie do lekkiej konstrukcji i niezależność od konkurencyjnych koncernów – wszystko to sprawiło, że japoński producent pod wieloma względami nie ma sobie równych. Nie powinno dziwić, że również pierwsze elektryczne mazdy zyskują bardzo dobre opinie. Czas instalować ładowarkę i przekonać się samemu.

Sortowanie

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Mazda
- wybierz -
- wybierz -

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Mazda

Ładowarka naścienna

AmperGo Modern 22 kW
2 299,00

Ładowarka mobilna

EVB EVA
od 1599,00

Ładowarka naścienna

Platinet PWB40AT 11 kW
2 299,00
Brak u producenta
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Platinet PWB11KWS 11 kW
4 199,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z gniazdem Type 2
1 925,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z kablem Type 2
2 399,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Garo GLB Wallbox
od 2848,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Webasto Pure
od 2760,00

Ładowarka naścienna

ZAPTEC Go
3 688,00

Ładowarka naścienna

Vestel EVC02
od 4390,00

Stacja ładowania

Alfen Eve Single S-line
od 2890,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 1M AC
od 3799,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

Webasto Live
od 7790,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

ZAPTEC Pro
od 8795,00
Nowość

Stacja ładowania

Alfen Eve Single Pro-line
od 7490,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Alfen Eve Double Pro-line
od 16190,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

AmperGo EVA 1M AC
od 7390,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

Garo LS4
od 15490,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

AmperGo EVA 2M AC
od 20490,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA max Advert DC
od 0,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 2M AC
od 12990,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA ADVERT AC
od 0,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Garo Twin
od 10205,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Vestel EVC04
od 6590,00
Produkt na zamówienie
Nowość

Kabel ładujący

Green Cell Habu Ładowarka Mobilna EV 11kW
2 599,00

Mazda - historia firmy

W 2020 roku Mazda obchodziła stulecie istnienia. Jej założycielem był Jujiro Matsuda. Początkowo firma z Hiroszimy nazywała się Toyo Cork Kogyo, a jej specjalnością była produkcja obrabiarek. Na fali ogólnego zainteresowania motoryzacją, szybko rozpoczęto prace nad stworzeniem pojazdu z silnikiem. I tak w 1931 roku powstał pierwszy udany projekt – trójkołowiec o nazwie „Mazda-go”. Wyprodukowano go w 66 egzemplarzach i łączył cechy motocykla oraz samochodu.

 

Nazwę firmy na „Mazda” zmieniono w 1934 roku – był to ukłon w stronę Matsudy oraz staroperskiego bóstwa Ahura-Mazda. W latach 40. zaczęły powstawać prototypy czterokołowych osobówek, wstrzymane przez wybuch II wojny światowej. Połowa fabryki została zniszczona w wyniku bombardowania Hiroszimy.

 

Dopiero po odbudowie zakładu produkcyjnego możliwe były dalsze prace. Pierwszym powojennym sukcesem Mazdy było zaprezentowanie w 1960 roku czterokołowego pojazdu typu coupe, z silnikiem 356 cm³. Kolejny triumf przyniosła sprzedaż w 1963 roku milionowego samochodu – licząc od początków istnienia firmy. Warto dodać, że to właśnie Mazda odkryła potencjał rotacyjnych silników Wankla. Pojazd powstały w 1967 roku, oprócz rotacyjnego silnika pod maską, zachwycał też zaawansowaną technologią i śmiałą stylistyką. Przez długi czas Mazda była zresztą jedynym przedsiębiorstwem produkującym pojazdy z kilkoma rodzajami napędów.

 

Na ten moment z dwóch zakładów produkcyjnych i dziewiętnastu fabryk Mazdy wyszło ok. 70 modeli aut. Ich produkcja utrzymuje się na poziomie 500 000 rocznie. Japoński producent z Hiroszimy przetrwał wiele kryzysów, a precyzją i nietypowym podejściem na zawsze zmienił świat motoryzacji.

 

Logo Mazdy

Pierwszym oficjalnym logo Mazdy była nazwa firmy napisana pochyłą, krągłą, ozdobną czcionką. W 1936 roku powstał też symbol Mazdy – inspirowany herbem Hiroszimy. Przedstawia on zwielokrotnioną literę M ze skrzydłami. Miał wyrażać zwinność i szybkość, a do tego identyfikować produkty z siedzibą firmy. Zmiany przyniósł dopiero rok 1959, kiedy zaprezentowano nowe logo – literę „m” wpisaną w okrąg. Był to czas przełomowych rozwiązań technicznych wprowadzanych przez producenta.

 

Napis „mazda”, który znamy dziś, pierwszy raz ujrzał światło dzienne w 1975 roku. Logo wciąż było poddawane metamorfozom, choć kierunek modyfikacji był stały – skrzydła i słońce. W 2002 roku odświeżono je, wzmacniając przy tym przekaz „zoom-zoom”, który można przetłumaczyć jako „przyjemność jazdy”. W literze M wyeksponowano kształt V, a całość otrzymała nowoczesny sznyt.

 

Mazda - rozwiązania w zakresie elektromobilności

Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych było dla Mazdy priorytetem już w latach 70. Aby skuteczniej i szybciej wdrożyć produkcję aut z ekologicznym napędem elektrycznym o różnych rozmiarach i rodzajach nadwozia, Mazda tworzy własną platformę Skyactiv EV Scalable Architecture. Za jej pomocą producent do 2030 roku zamierza zelektryfikować w mniejszym lub większym stopniu swoją gamę modelową. W planach są trzy modele elektryczne, pięć modeli typu plug-in oraz pięć modeli hybrydowych.

 

Samochody elektryczne Mazda

Starania Mazdy z zakresu elektromobilności doceniono w 2020 roku w plebiscycie Tech Awards. W kategorii „najlepszy samochód elektryczny” wygrał pierwszy pojazd elektryczny tego producenta! Być może sukces odniesiono dzięki rightsizingowi, czyli dostosowaniu pojemności akumulatora do wielkości i przeznaczenia samochodów. Na jednym ładowaniu tą elektryczną mazdą można przejechać ok. 200 km. Głosującym przypadło do gustu także zastosowanie ekologicznych materiałów do wykończenia wnętrza: m.in. korka i wegańskiej skóry.

 

Stacje ładowania, ładowarki Mazda

Ponieważ elektromobilna rewolucja już się rozpoczęła, stacje ładowania coraz częściej stoją w centrach miast, galeriach handlowych, zagłębiach biznesowych i na firmowych parkingach. Złącza ładowania w elektrycznych mazdach nie wymagają dodatkowych przejściówek (Typ2, CCS), więc bez problemu można zasilić akumulator na dowolnej stacji i ruszyć w dalszą drogę. Maksymalna moc ładowania DC w pierwszym modelu mazdy na prąd wynosi 50 kW – wszystko wskazuje na to, że krótki postój przy terminalu szybkiej ładowarki będzie możliwy również w następnych modelach.

 

Wallboxy Mazda

Marzeniem wielu osób jest posiadać w garażu elektryczną mazdę – zwycięzcę plebiscytu Tech Awards. Kusi przyspieszenie, wygląd i czysta radość z jazdy. Jeśli przeszkodą jest mało miejsca na ładowarkę, rozwiązaniem tego problemu jest właśnie wallbox. Montaż wallboxa jest prosty, należy do najtańszych na rynku ładowarek i zajmuje niewiele czasu. To szybsza, w pełni bezpieczna alternatywa dla ładowania z gniazdka.

 

Ładowanie samochodów elektrycznych Mazda

Ładowanie Mazdy może się odbywać w trzech trybach:

Ładowarkę do japońskiego akumulatora wybierasz w zależności od dostępnych terminali, lokalnej infrastruktury ładowania, czasu, jakim dysponujesz i osobistych potrzeb.

 

Prosta obsługa urządzenia - ikona

Prosta obsługa
urządzenia

Ekologiczna i ekonomiczna jazda - ikona

Ekologiczna i ekonomiczna
jazda

Bezpieczeństwo instalacji i ludzi - ikona

Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi

Serwis door-to-door - ikona

Serwis
door-to-door

Produkty z Polski i Europy - ikona

Produkty z Polski
i Europy

Przetestowane, wysokiej jakości - ikona

Przetestowane, wysokiej
jakości