Ładowarki, wallboxy do Suzuki Across Plug-in Hybrid
Ładowarki typu wallbox nie są konieczne w przypadku hybryd typu plug-in, ale komfort, jakość i czas ładowania zdecydowanie przemawiają na ich korzyść. Podczas gdy ładowanie z gniazdka 230-voltowego trwa około 9 godzin, zasilenie akumulatora z ładowarki zajmie 3 godziny mniej. Montaż wallboxa jest też sposobem na mądre wykorzystanie nadwyżek energii tam, gdzie zamontowano panele fotowoltaiczne.
Zapotrzebowanie na ładowarki do aut elektrycznych i hybryd plug-in rozumieją też nowoczesne firmy. Coraz częściej widać wallboxy na parkingach firmowych, w galeriach handlowych czy hotelach. Publiczna lub pracownicza ładowarka to dla właścicieli Suzuki Across świetna okazja, by zwiększyć zasięg podczas pracy czy zakupów.
Stacje ładowania do Suzuki Across Plug-in Hybrid
Według producenta z Hamamatsu, zasięg elektryczny Acrossa to 75 km. Podczas jazdy można go zwiększać bez ładowania, przechodząc na tryb Charge. Ekonomicznie bardziej się jednak opłaca odwiedzać stacje ładowania, których ostatnio sporo przybywa – i to nie tylko w największych polskich miastach. Jak się zachować na stacji podjeżdżając Acrossem? Gniazdo ładowania umieszczono na prawym tylnym błotniku – zatem do terminalu należy ustawić się prawym bokiem. Następnie wystarczy podpiąć wtyczkę – w czasie obsługi terminala nie potrzeba żadnej odzieży ochronnej ani rękawic. Obsługa większości stacji ładowania jest bardzo intuicyjna i prosta już od pierwszego razu.
Samochód hybrydowy Suzuki Across Plug-in Hybrid
Across to pierwsza hybryda typu plug-in sygnowana srebrną literą S. Współpracując z Toyotą nad stworzeniem Acrossa, Suzuki nie wprowadziło zbyt wielu zmian. Obie hybrydy plug-in mają te same osiągi (180 km/godz. prędkości maksymalnej, przyspieszenie od zera do setki 6 sekund, zasięg elektryczny 75 km, zużycie paliwa 1 litr na 100 km), identyczne parametry silników (benzynowy 185 KM z maksymalnym momentem obrotowym 227 Nm oraz dwie jednostki elektryczne o łącznej mocy 236 KM i maksymalnym momencie obrotowym 391 Nm) oraz taki sam akumulator litowo-jonowy o pojemności 8,1 kWh. Ich układy hybrydowe emitują też tyle samo dwutlenku węgla – 22 g/km.
Pomiędzy Suzuki Across a Toyotą RAV4 wprawne oko dostrzeże jednak drobne różnice. Suzuki jest droższe, o 35 mm dłuższe oraz ma 30 litrów mniejszy bagażnik. W Acrossie zauważalne są także nowe przednie lampy, inaczej wyglądający zderzak i bardziej opływowy kształt.
Nie można jednak na nic narzekać – okazało się, że rozwiązania Toyoty są sprawdzone zarówno pod względem technologii, ergonomii wnętrza, komfortu podróży, jak i prowadzenia. Jedynie miłośnicy sportowego stylu jazdy żałują, że pomimo wspaniałego startu możliwości obu aut kończą się na 180 km/godz. Nici z wyścigów na niemieckich autostradach. 306-konne SUV-y wspaniale sprawdzą się w spokojniejszych warunkach i taki cel najprawdopodobniej przyświecał konstruktorom.
Ładowanie Acrossa Plug-in Hybrid
Suzuki Across posiada – jak na hybrydę plug-in – bardzo dużą baterię, bo o pojemności 18,1 kWh. Przekłada się to na spory zasięg, ale też na stosunkowo długi czas ładowania. Akumulator przyjmuje wyłącznie prąd przemienny, a jego maksymalna moc ładowania to 3,3 kW. Jak już wspomniano wyżej, ładowanie z zewnętrznego źródła energii nie jest tu jedynym rozwiązaniem. W trybie Charge można zwiększyć zasięg w czasie jazdy – wtedy to silnik spalinowy „ładuje” akumulatory.
Suzuki Across Plug-in Hybrid cena
Minimalna cena za nowego Acrossa to 261 800 złotych brutto. Jest to jednocześnie wersja wyposażenia na bogato – Suzuki Across Elegance. Żeby było zabawniej, Elegance jest jedyną dostępną wersją tej hybrydy na polskim rynku. Oto rozwiązanie zagadki, dlaczego Suzuki Across jest droższe od Toyoty RAV4.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości