Ładowarki, wallboxy do Volkswagena Passata GTE
Czy ładowarki są konieczne do ładowania Passata GTE? Nie. Czy są pomocne? Tak. Volkswagena można bez problemu naładować z domowego gniazdka – trwa to ok. 5-6 godzin. Wielu właścicieli hybryd typu plug-in bardzo chwali sobie wallboxy, dzięki którym ładowanie auta jest krótsze i wygodniejsze. Na montaż wallboxa decydują się w szczególności osoby, które zainstalowały panele fotowoltaiczne i chcą mądrze spożytkować nadwyżki energii. Tym bardziej że wdrożono system dopłat w ramach programu Mój Prąd. Obejmują one mikroinstalacje o wydajności 2-10 kW. Dla hybryd typu plug-in, takich jak Passat GTE, jest to w zupełności wystarczające, bo jego maksymalna moc ładowania AC to 3 kW.
Stacje ładowania do VW Passata GTE
Mając pełny bak (50 litrów) i naładowany akumulator 13 kWh można przejechać 942 km. Ogromną wygodą jest to, że passat GTE może podbić swój zasięg zarówno na stacji paliw, jak i na stacji ładowania. Sam zasięg elektryczny wynosi 57 km. Według niektórych źródeł, przeciętny Polak pokonuje 30-40 km dziennie. Jazda zeroemisyjna mogłaby więc spokojnie wystarczyć na codzienne dojazdy do pracy i na zakupy. Dla tych, dla których ekologia stanowi priorytet w czasie jazdy miejskiej, postój na stacji ładowania pomoże zminimalizować emisję CO2. Emisja dwutlenku węgla podczas korzystania z obu jednostek oscyluje wokół 36 g/km.
Samochód hybrydowy Volkswagen Passat GTE
Opływowa sylwetka z dynamicznym frontem i ostrymi liniami, 17-calowe obręcze (ze stopu metali lekkich Montpellier) oraz diodowe światła dzienne w kształcie litery C – po tym można już z daleka rozpoznać Passata GTE. Gdy zajrzymy do wnętrza, zobaczymy funkcjonalne rozwiązania i stylową elegancję. Na tablicy rozdzielczej zastosowano dekoracyjne aplikacje. W oczy rzuca się także konsola środkowa – jest długa i posiada praktyczny, spory schowek.
Sedan PHEV niemieckiego producenta z Wolfsburga może się poszczycić sportowym charakterem – w trybie GTE obie jednostki wypracowują moc 160 kW i najwyższy moment obrotowy 400 Nm. Pojazd przyspiesza do setki w 7,6 sekundy. Konstruktorzy podają prędkość maksymalną – 222 km/h. W trybie zeroemisyjnym można rozwinąć prędkość do 130 km/h.
Jeśli chodzi o wymiary Passata GTE, mierzy on 4773 mm długości, 1832 mm szerokości, 1521 mm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 2876 mm, a rozstaw przód-tył 1578/1564 mm. Pojemność bagażnika to z kolei 483 litry. Limuzyna Passata GTE jest dłuższa o 2 mm i niższa o 38 mm. Różni się też pojemnością bagażnika (402 litry) i co istotne – osiągami. Jej maksymalny zasięg całkowity jest nieco większy, bo wynosi 964 (w tym elektryczny 60 km). Lepsze jest też przyspieszenie do setki – osiąga 100 km/h w 7,4 sekundy i zużywa mniej paliwa – 1,2 litra /100 km (podczas gdy „zwykły” sedan pochłania 1,6 litra/100 km).
Passat GTE uruchamia się w trybie „e” (elektrycznym) – pod warunkiem, że akumulator jest naładowany, a temperatura otoczenia nie jest za niska. Wygodne siedzenia obszyte wysokiej jakości tkaniną sprawdzą się w dalszych trasach.
Ładowanie VW Passat GTE
3 godziny 33 minuty należy według Volkswagena zarezerwować na postój w publicznej stacji ładowania na ładowanie baterii do pełna w Passacie. Na dystansie 100 km Passat GTE zużyje 16,6 kWh, ale za pomocą aplikacji VW można kontrolować zużycie energii na bieżąco i sprawdzać stacje ładowania w okolicy. Volkswagen umożliwia bardzo łatwe odzyskiwanie energii podczas hamowania, więc na krótką metę alternatywą dla ładowania może być ekonomiczna jazda.
Volkswagen Passat GTE cena
Kwotę 163 990 zł brutto minimum należy przygotować, aby stać się właścicielem nowego Volkswagena Passata GTE. Najniższy próg cenowy limuzyny wynosi z kolei 158 590 zł. Pakiet premium Volkswagena dla GTE kosztuje 5 890 zł, a pakiet techniczny 2 960 zł. Jeśli chodzi o tapicerkę, jest ona do wyboru w 13 wariantach, z czego 5 jest dodatkowo płatnych.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości