799 353 207

pon. - pt.: 09:00 - 17:00

Ładowarki do samochodów elektrycznych Porsche

(27)

Ekskluzywny charakter, sportowe osiągi i nowoczesna stylistyka – tak w wielkim skrócie można podsumować pojazdy niemieckiego przedsiębiorstwa z Zuffenhausen. Porsche swoimi osiągami, zwrotnością i bezpieczeństwem zachwyca nie tylko miłośników rajdów samochodowych. Zarówno na autostradzie, jak i w miejskiej dżungli niełatwo przegapić elegancki design tych luksusowych strzał. Obecnie świat motoryzacji z zapartym tchem obserwuje zwrot „porszaków” w stronę elektromobilności. Trwają spekulacje, czy uda im się po raz kolejny nagiąć prawa fizyki? W 2019 roku aż 117 polskich kierowców zarezerwowało elektryczne Porsche na prąd już na etapie przedsprzedaży, gdy nie były jeszcze znane jego parametry techniczne. Co należy wiedzieć o ładowaniu i ładowarkach do aut z czarnym koniem na przedzie?

 

Sortowanie

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Porsche
- wybierz -
- wybierz -

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Porsche

Ładowarka naścienna

AmperGo Modern 22 kW
2 299,00

Ładowarka mobilna

EVB EVA
od 1599,00

Ładowarka naścienna

Platinet PWB40AT 11 kW
2 299,00
Brak u producenta
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Platinet PWB11KWS 11 kW
4 199,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z gniazdem Type 2
1 925,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z kablem Type 2
2 399,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Garo GLB Wallbox
od 2848,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Webasto Pure
od 2760,00

Ładowarka naścienna

ZAPTEC Go
3 688,00

Ładowarka naścienna

Vestel EVC02
od 4390,00

Stacja ładowania

Alfen Eve Single S-line
od 2890,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 1M AC
od 3799,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

Webasto Live
od 7790,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

ZAPTEC Pro
od 8795,00
Nowość

Stacja ładowania

Alfen Eve Single Pro-line
od 7490,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Alfen Eve Double Pro-line
od 16190,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

AmperGo EVA 1M AC
od 7390,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

Garo LS4
od 15490,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

AmperGo EVA 2M AC
od 20490,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA max Advert DC
od 0,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 2M AC
od 12990,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA ADVERT AC
od 0,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Garo Twin
od 10205,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Vestel EVC04
od 6590,00
Produkt na zamówienie
Nowość

Kabel ładujący

Green Cell Habu Ładowarka Mobilna EV 11kW
2 599,00

Porsche - historia firmy

Historię tej ekskluzywnej niemieckiej marki rozpoczyna Ferdinand Porsche – genialny konstruktor, który w 1900 roku stworzył swój pierwszy samochód w firmie Jacoba Lohnera. Zaprezentowany na wystawie w Paryżu pojazd był napędzany silnikami elektrycznymi, umieszczonymi w piastach przednich kół. Jego kolejne projekty były samochodami hybrydowymi – silnik spalinowy napędzał prądnicę zasilającą silniki elektryczne.

 

Warto dodać, że Ferdinand Porsche tworzył projekty dla innych późniejszych gigantów motoryzacji. Był to choćby słynny „Garbus” stworzony na zamówienie Hitlera oraz Mercedes, zwycięzca wyścigu Targa Florio w 1923 roku. Firma Porsche jako taka powstała dopiero w 1948 roku, a pierwszy seryjny model sportowy z emblematem marki wyszedł z fabryki w 1950 roku. Po śmierci założyciela w 1951 roku rodzinna firma, zarządzana przez jego syna – Ferry’ego Porsche kontynuowała produkcję aut zgodnie z jego założeniami i filozofią. I tak jest do dziś.

 

Pierwszym światowym przebojem firmy Porsche okazał się sześciocylindrowy wóz sportowy z 1963 roku. Miał umiejscowiony z tyłu silnik własnej konstrukcji, zaś jego nadwozie zaprojektował Erwin Komenda. Model doczekał się już ośmiu generacji – sprzedaż ostatniej ruszyła w 2019 roku.

 

Lata 60. minęły pod znakiem sukcesów na rajdach i wyścigach samochodowych. W latach 70. ustalił się podział na modele małe (cztery cylindry), średnie (sześć cylindrów) i duże (osiem cylindrów). Kolejna dekada to gwałtowny spadek sprzedaży, spowodowany głównie krachem na nowojorskiej giełdzie. Dopiero w latach 90. udało się firmie powrócić na szczyt – rozbudowano linię modelową i poszerzono o nowe segmenty. Standardem stało się dodawanie poduszek powietrznych dla kierowców i pasażerów.

 

Obecnie pojazdy Porsche produkowane są w siedmiu fabrykach w Niemczech, na Słowacji i w Finlandii. Firma zatrudnia ponad 35 tysięcy osób, a właścicielem spółki jest koncern Volkswagen AG.

 

Logo Porsche

Z powstaniem logo Porsche wiążą się dwie sprzeczne ze sobą historie. Pierwsza mówi, że herb z czarnym koniem stworzył syn Ferdinanda – Ferry Porsche. Miało to miejsce podczas spotkania z Maxem Hoffmanem – dystrybutorem aut Porsche do Stanów Zjednoczonych. W tej wersji wydarzeń wstępna koncepcja była naprędce naszkicowana na restauracyjnej serwetce, a udoskonalił ją Erwin Komenda.

 

Według drugiej wersji wydarzeń logo powstało na zamówienie założyciela. Zadysponował on, aby logo było symbolem korzeni marki Porsche - Wirtembergii. Autorem herbu z porożami jeleni miał być Xaver Reimspieß, który notabene stworzył także logo dla Volkswagena. Koń z kolei ma symbolizować siłę napędową przedsiębiorstwa.

 

Poza drobnymi zabiegami odświeżającymi logo przetrwało w niezmienionej formie do dziś.

 

Porsche - rozwiązania w zakresie elektromobilności

W 2018 roku Porsche wstrzymało produkcję aut z silnikami wysokoprężnymi. Kolejnym krokiem było skupienie się na rozwiązaniach hybrydowych i elektrycznych. Aby przygotować się na nową erę elektromobilności, w 2020 roku zmodernizowano nadwoziownię i linię montażową w fabryce Porsche w Lipsku. W rozwój lipskich zakładów zainwestowano przeszło 1,3 miliarda euro. Na potrzeby aut elektrycznych stworzono także park szybkiego ładowania.

 

Porsche w kwestii alternatywy dla napędu spalinowego nie koncentruje się wyłącznie na prądzie. Od lat pracuje także nad stworzeniem paliwa syntetycznego.

 

Samochody elektryczne Porsche

Według zapowiedzi producenta, do 2030 roku 80 procent sprzedaży będzie bazować na autach na prąd – elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Zapotrzebowanie na samochody elektryczne ze znakiem Porsche nie maleje, a pierwszy model z takim napędem osiągnął świetne wyniki sprzedażowe.

 

Ciekawy projekt stworzyła też firma Everrati, która zajmuje się konwersją spalinowych klasyków na elektryki. Pod „nóż” poszła wspomniana wyżej legenda z 1963 roku, „dziewięćset jedenastka”. Okazało się, że po zastąpieniu 6-cylindrowego boxera silnikiem elektrycznym ma 500 koni mechanicznych i przyspiesza do setki w mniej niż 4 sekundy.

 

Stacje ładowania, ładowarki Porsche

Biorąc pod uwagę plany producenta i zainteresowanie konsumentów, coraz częściej będzie można spotkać elektryczne Porsche na stacjach ładowania. Według niektórych źródeł dotychczasowe „porszaki” na prąd mogłyby się naładować mocą 350 kW w zaledwie kwadrans. Stacja ładowania o tej mocy znajduje się, póki co, najbliżej za zachodnią granicą. Niestety w polskich warunkach maksymalna moc najszybszej ładowarki to aktualnie 150 kW. Oznacza to, że należy liczyć około 30-60 minut postoju przy takim terminalu.

 

Wallboxy Porsche

Obecni i przyszli właściciele elektrycznego Porsche wychodzą z założenia, że taki wóz zasługuje na najlepsze ładowarki na rynku. I słusznie. Odpoczywający w garażu “porszak” może (i powinien) się bezpiecznie i o dowolnej porze ładować z domowego wallboxa. Przed montażem wallboxów elektrycy wykonują audyt techniczny instalacji w gospodarstwie domowym (sprawdzenie przydziału mocy należy do podstawowych kroków, jakie należy wykonać przed kupnem ładowarki). Dzięki temu można łatwo dobrać urządzenie i miejsce montażu oraz oszacować koszt prac.

 

Ładowanie Porsche

Ładowanie z aplikacją Porsche Connect to spore usprawnienie. Można na bieżąco sprawdzać stan naładowania akumulatora, rozplanować czas ładowania lub wybrać jeden z dostępnych terminali w najbliższej okolicy. Ciekawym bonusem jest opcja uruchomienia klimatyzacji postojowej.

 

Jeśli chodzi o ładowanie domowe, tu z pomocą przychodzi Porsche Home Energy Manager. Jest to wygodne narzędzie do optymalizacji procesu ładowania na różnych płaszczyznach – czasowej, kosztowej i efektywnościowej.

 

Prosta obsługa urządzenia - ikona

Prosta obsługa
urządzenia

Ekologiczna i ekonomiczna jazda - ikona

Ekologiczna i ekonomiczna
jazda

Bezpieczeństwo instalacji i ludzi - ikona

Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi

Serwis door-to-door - ikona

Serwis
door-to-door

Produkty z Polski i Europy - ikona

Produkty z Polski
i Europy

Przetestowane, wysokiej jakości - ikona

Przetestowane, wysokiej
jakości