Ładowarki, wallboxy do Polestar 2
Taki biały kruk wśród samochodów elektrycznych wymaga najlepszej infrastruktury ładowania. Choć w teorii jest możliwe ładowanie Polestara 2 ze standardowego gniazdka 230V, w praktyce jest to jednak czasochłonne i niewygodne. Wśród ładowarek domowych prym wiodą wallboxy. Na ich popularność w dużej mierze wpływają łatwość montażu i obsługi oraz kompaktowe wymiary i komfort użytkowania. Ładowarki naścienne sprawdzają się nie tylko w przydomowych garażach, ale także w biurach i innych miejscach użyteczności publicznej. Biorąc pod uwagę oczekiwania klienta, dostępną moc i wszelkie inne wytyczne, znajdziemy dla ciebie optymalny produkt.
Stacje ładowania do Polestar 2
Przy 470 kilometrach zasięgu (402 w trybie mieszanym) Polestarem 2 można wyruszyć w dalsze trasy. Akumulator o pojemności 78 kWh przyjmuje ładowanie zarówno trójfazowymi ładowarkami AC o mocy 11kW, jak i superszybkimi stacjami ładowania o mocy 150 kW. Można więc szybko i sprawnie zasilić go do 80% na publicznych stacjach ładowania w czasie ok. pół godziny.
Partnerstwo Polestar z Plugsurfing znacznie ułatwia kierowcom korzystanie z sieci stacji ładowania – zarówno na etapie wyszukiwania wolnych terminali, jak i w procesie płatności. Producent podaje, że stacji ładujących jest ponad 280 tysięcy w samej Europie.
Samochód elektryczny Polestar 2
W 2020 roku z zakładów Geely w chińskim Luqiao wyjechały wschodzące gwiazdy elektrycznej mobilności. Polestar 2 zdobywa pochwały przede wszystkim za niepowtarzalną stylistykę i wysoką jakość materiałów (ciekawostką jest, że tapicerka i dywaniki pochodzą z recyklingu – z butelek PET i sieci rybackich). Zachwyt wzbudzają też połączone tylne lampy, przywodzące na myśl futurystyczne ultraszybkie maszyny.
Drugi model tej marki jest rekomendowany jako pojazd dla wszystkich, którzy cenią komfort, ekonomię, wydajność i przyjazne środowisku rozwiązania. Widać tutaj inspirację samochodami Volvo – szwedzkiej marki, od której wszystko się zaczęło. Polestar 2 określa się jako przedstawiciel segmentów C i D (długość 4607 mm, szerokość 1859 mm, wysokość 1478 mm, rozstaw osi 2735 mm), dysponuje napędem AWD i dwoma silnikami o sumarycznej mocy 408 koni mechanicznych. Oferuje łączny moment obrotowy 660 Nm. Auto potrzebuje 4,7 sekundy, żeby osiągnąć prędkość 100 km/h. Jazda Polestarem „dwójką” nie rozczarowuje. Jest szybka – oferuje 300 kW mocy (po 150 kW na każdą oś) i ładnie się prowadzi. Jeśli chodzi o wnętrze, uwagę zwraca 11-calowy wyświetlacz. Zdaniem niektórych, obsługa kokpitu przypomina obsługę smartfona – jest intuicyjna, prosta i przyjazna pod każdym względem. Nic w tym dziwnego, bo zastosowano tutaj technologię Google – Android Automotive.
Ładowanie Polestar 2
W Polestar 2 działa ładowanie AC i DC – auto posiada standardowe złącza i jest kompatybilne z większością publicznych ładowarek. Na częstotliwość ładowania wpływa szereg czynników, w tym prędkość jazdy, warunki pogodowe, rodzaj nawierzchni, rozmiar kół, a nawet klimatyzacja. Zakładając, że dzienny dystans wynosi 33 km, wystarczy ładować Polestar 2 zaledwie raz w tygodniu.
Polestar 2 - cena
Jak już wspomnieliśmy, Polestar 2 nie jest dostępny w polskich salonach. W Niemczech można go zakupić w podstawowym standardzie za 45 500 euro, a w Wielkiej Brytanii za 42 900 funtów.
Polestar 2 jest zdecydowanie tańszy od Tesli. Wśród samochodów elektrycznych nie ma dużej konkurencji o podobnej mocy – ten model jest tu prawdopodobnie najbardziej atrakcyjną cenowo opcją.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości