799 353 207

pon. - pt.: 09:00 - 17:00

Ładowarki do samochodu elektrycznego Opla Ampera

(26)

Gdy Opel Ampera zadebiutował w 2011 roku, od razu wzbudził sensację swoim futurystycznym wyglądem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Silnik spalinowy pełni tu rolę wspomagacza silnika elektrycznego. Potwierdzeniem tego, że pięciodrzwiowy liftback z Detroit mieści w sobie ogromne pokłady świetności, okazał się tytuł Samochodu Roku 2012 (zdobyty ex aequo z bliźniaczym Chevroletem Voltem). Co więcej, Opel Ampera wygrał 13. edycję Międzynarodowego Rajdu Monte Carlo w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Co każdy fan motoryzacji powinien wiedzieć o EREV, czyli elektryku z range extenderem?

Sortowanie

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Opel
  • Model pojazdu: Opel Ampera
- wybierz -
- wybierz -

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Opel
  • Model pojazdu: Opel Ampera

Ładowarka naścienna

AmperGo Modern 22 kW
2 299,00

Ładowarka mobilna

EVB EVA
od 1599,00

Ładowarka naścienna

Platinet PWB40AT 11 kW
2 299,00
Brak u producenta
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Platinet PWB11KWS 11 kW
4 199,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z gniazdem Type 2
1 925,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z kablem Type 2
2 399,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Garo GLB Wallbox
od 2848,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Webasto Pure
od 2760,00

Ładowarka naścienna

ZAPTEC Go
3 688,00

Ładowarka naścienna

Vestel EVC02
od 4390,00

Stacja ładowania

Alfen Eve Single S-line
od 2890,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 1M AC
od 3799,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

Webasto Live
od 7790,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

ZAPTEC Pro
od 8795,00
Nowość

Stacja ładowania

Alfen Eve Single Pro-line
od 7490,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Alfen Eve Double Pro-line
od 16190,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

AmperGo EVA 1M AC
od 7390,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

Garo LS4
od 15490,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

AmperGo EVA 2M AC
od 20490,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA max Advert DC
od 0,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 2M AC
od 12990,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA ADVERT AC
od 0,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Garo Twin
od 10205,00
Produkt na zamówienie
Nowość

Kabel ładujący

Green Cell Habu Ładowarka Mobilna EV 11kW
2 599,00

Ładowarki, wallboxy do Opla Ampery

Dla wielu osób czynnikiem decydującym o kupnie Opla Ampery była kampania promocyjna z udziałem Katie Melua. I nic dziwnego, bo auto prowadzi się jak z nut. Co więcej, nie wymaga drastycznej zmiany przyzwyczajeń użytkowników aut z tradycyjnym napędem. W Amperze jednostka spalinowa działa, jak mini-elektrownia pokładowa. Oznacza to, że gdy skończy się prąd, nie ma konieczności natychmiastowego korzystania z ładowarki. Zamiast tego można (nie przerywając podróży) wytworzyć energię do dalszej jazdy za pomocą silnika benzynowego.


Oczywiście korzystniej cenowo jest zasilać akumulatory w ładowarkach niż uzupełniać bak. Opla Amperę można ładować z gniazdka 230-voltowego (5 godzin) lub szybciej, za pomocą wallboxa. Wallboxy cieszą się ogromnym uznaniem ze względu na wygodę i bezpieczeństwo ładowania.

 

Stacje ładowania do Opla Ampery

Gdy w Amperze rozładuje się akumulator, do akcji wkracza silnik spalinowy o pojemności 1.4, który może zwiększyć zasięg o 500 km. Wówczas zapotrzebowanie na paliwo wynosi średnio zaledwie 1,6 l na każde 100 km. Zasięg elektryczny w Oplu zwiększa się też dzięki ekonomicznemu trybowi jazdy. Mimo wszystko podwyżki cen paliw zachęcają do celowania w jazdę zeroemisyjną. Alternatywą dla tankowania na długich trasach są więc postoje na stacjach ładowania lub doładowanie baterii z gniazdka domowego. Warto mieć też na uwadze, że aby przedłużyć żywotność akumulatorów, producent umożliwił silnikowi spalinowemu w Amperze ładowanie do 80%. Wybór pomiędzy stacjami paliw i stacjami ładowania daje użytkownikom spore pole manewru i komfort psychiczny.

 

Samochód elektryczny Opel Ampera

Opla Amperę produkowano w latach 2011-2014 w Detroit. Był pierwszym zelektryfikowanym pojazdem na europejskim rynku z opcją range extendera w postaci silnika spalinowego (EREV). Czyli podsumowując, pracują w nim dwa silniki: elektryczny (o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm) oraz benzynowy ECOTEC (o mocy 86 KM przy 4800 obr/min i 130 Nm przy 4250 obr/min). Silnik elektryczny czerpie energię z akumulatora o pojemności 16 kWh i masie 198 kg. Za jego ładowanie odpowiada właśnie ECOTEC produkowany przez koncern General Motors. Zbiornik paliwa ma pojemność 35 litrów.

 

Dzięki takiemu układowi napędowemu można zmieniać przyciskiem Drive Mode tryb pracy, dostępny w czterech wariantach: normalnym (uruchamianym domyślnie), sportowym, górskim i miejskim.

 

Amperę zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co Chevrolet Volt. Ampera miała stanowić konkurencję dla Toyoty Priusa, która spala dwukrotnie więcej benzyny, ale za to ma o 100 litrów większy bagażnik (w Oplu kufer mieści 350 litrów, chyba że złożymy kanapę, to przestrzeń bagażowa zwiększy się do 1005 litrów).

 

Model ten osiąga pierwszą (i jedyną) setkę w 9 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 169 km/h. Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie to około 520 km, minimalny zasięg – 377 km. Zasięg w samym trybie elektrycznym wynosi 60 km.

 

W kwestii wymiarów - Ampera to pojazd długi na 4498 mm, szeroki na 1791 mm z rozstawem osi 2685 mm, o masie własnej 1732 kg. Jest więc przedstawicielem segmentu C. Ten kompaktowy, nowatorski Opel został zaprezentowany w Genewie na Motor Show w 2009 roku. W owym czasie zachwycił wielością innowacji, nowoczesnym kokpitem i wysokiej klasy systemem audio.

 

Ładowanie Opla Ampera

Według producenta, ładowanie Ampery jest tańsze niż całodzienna praca komputera. A jeśli weźmiemy pod uwagę ładowanie akumulatorów w domu z fotowoltaiką, wtedy koszty zostają całkowicie zminimalizowane do zera.

 

Port ładowania Typ 1 umieszczony został z przodu po lewej stronie. Jeśli chodzi o czas ładowania baterii do pełna ze standardowego gniazdka, zajmuje to ok. 5 godzin. Szybsze urządzenie (np. ładowarka 16 A) przyspieszy ten proces do 3,5-4 godzin.

 

Opel Ampera - opinie

Opel Ampera spotkał się z pozytywnym odbiorem, choć został zaklasyfikowany raczej do samochodów krótkodystansowych, w sam raz na codzienne dojazdy do pracy i na zakupy. Niemal wszyscy się zgodzą co do tego, że jest autem oszczędnym, w którym sprytnie połączono pracę różnych silników. Najwyższe noty Ampera zyskuje za skrzynię biegów i bezawaryjność. Nieco niższe wyniki zyskała jedynie widoczność – zwłaszcza tylnej szyby w lusterku wstecznym. Pojawiły się też narzekania na grube słupki A i C.

 

Prosta obsługa urządzenia - ikona

Prosta obsługa
urządzenia

Ekologiczna i ekonomiczna jazda - ikona

Ekologiczna i ekonomiczna
jazda

Bezpieczeństwo instalacji i ludzi - ikona

Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi

Serwis door-to-door - ikona

Serwis
door-to-door

Produkty z Polski i Europy - ikona

Produkty z Polski
i Europy

Przetestowane, wysokiej jakości - ikona

Przetestowane, wysokiej
jakości