799 353 207

pon. - pt.: 09:00 - 17:00

Ładowarki do samochodu elektrycznego Opel Ampera-E

(27)

Prezentujemy ostatni wspólny projekt Opla i General Motors. Przed wami Opel Ampera-E, w pełni elektryczny następca Opla Ampery EREV. To on jako pierwszy BEV oferuje zasięg powyżej 500 kilometrów. Ten miejski minivan podbił norweski i holenderski rynek, gdzie trzeba było domówić kolejne egzemplarze. Za oceanem Ampera-E była znana jako Chevrolet Bolt. Co należy wiedzieć o Amperze-E i jej ładowaniu?

Sortowanie

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Opel
  • Model pojazdu: Opel Ampera-E
- wybierz -
- wybierz -

Aktywne filtry

wyczyść
  • Marka pojazdu: Opel
  • Model pojazdu: Opel Ampera-E

Stacja ładowania

Alfen Eve Single S-line
od 2890,00
Produkt na zamówienie
Nowość

Stacja ładowania

Alfen Eve Single Pro-line
od 7490,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Alfen Eve Double Pro-line
od 16190,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 1M AC
od 3799,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

AmperGo EVA Wallbox 2M AC
od 12990,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA 1M AC
od 7390,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA 2M AC
od 20490,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA ADVERT AC
od 0,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

AmperGo EVA max Advert DC
od 0,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

AmperGo Modern 22 kW
2 299,00

Ładowarka mobilna

EVB EVA
od 1599,00

Stacja ładowania

Garo GLB Wallbox
od 2848,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Garo LS4
od 15490,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Garo Twin
od 10205,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z gniazdem Type 2
1 925,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z kablem Type 2
2 399,00
Produkt na zamówienie
Nowość

Kabel ładujący

Green Cell Habu Ładowarka Mobilna EV 11kW
2 599,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Platinet PWB11KWS 11 kW
4 199,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

Platinet PWB40AT 11 kW
2 299,00
Brak u producenta

Ładowarka naścienna

Vestel EVC02
od 4390,00

Ładowarka naścienna

Vestel EVC04
od 6590,00
Produkt na zamówienie

Stacja ładowania

Webasto Live
od 7790,00
Brak u producenta

Stacja ładowania

Webasto Pure
od 2760,00

Ładowarka naścienna

ZAPTEC Go
3 688,00

Stacja ładowania

ZAPTEC Pro
od 8795,00

Ładowarki, wallboxy do Opla Ampera-e

Akumulator o pojemności 60 kWh umieszczono podłużnie w podłodze Ampery-E. Może być ładowany jednofazowym prądem przemiennym o napięciu 230 V i natężeniu 32 A. Wybierając ładowarkę, warto pamiętać o złączu typu 2 i maksymalnych mocach ładowania: AC 7,4 kW i szybkiego ładowania DC 46 kW. Rekomendowane użytkownikom indywidualnym ładowarki do tego modelu to wallboxy, które łatwo zamontować i zajmują minimum miejsca, a przy tym zapewniają bezpieczne ładowanie. Jeśli chcesz zapytać o konkretnego wallboxa, skontaktuj się z naszym doradcą telefonicznie lub przez kontakt na stronie.

 

Stacje ładowania do Opla Ampera-E

Według niektórych źródeł, elektryczny zasięg Ampery-E znacznie przekracza 520 km (w standardzie NEDC), które deklaruje producent. W odpowiednich warunkach na jednym ładowaniu, bez żadnej przerwy na stacji ładowania, można przejechać nawet 750 km. Akurat starczyłoby na przejechanie Polski w kierunku północ-południe i jeszcze zostałby spory zapas. Czym są te „odpowiednie warunki”? Należy do nich przede wszystkim styl jazdy (wykorzystywanie hamowania do odzyskiwania energii), ukształtowanie terenu, nieznaczna prędkość i czynniki atmosferyczne (dodatnia temperatura i brak opadów).

 

Według norm WLTP, zasięg Opla Ampery-E to 380 km i planując wyjazd w dalszą trasę to właśnie te dane najrozsądniej uwzględnić przy planowaniu trasy. Postoje na stacjach ładowania można sprawdzić w e-mobilnych aplikacjach, w tym w OpelConnect.

 

Samochód elektryczny Opel Ampera-E

Dwa lata po zakończeniu produkcji elektrycznego Opla wzmocnionego silnikiem spalinowym (który zresztą uzyskał tytuł Samochodu Roku 2013), Ampera powróciła. Tym razem jako Ampera-E – miejski minivan z napędem w 100% elektrycznym. I właściwie na nazwie podobieństwa się kończą.

 

Minivan jest dużo mniejszy od swojego poprzednika (4166 mm długości, 1765 mm szerokości), ale jako pięcioosobowy przedstawiciel segmentu B pomieści jedną osobę więcej. Posiada zupełnie inne parametry – akumulator 60 kWh składa się z 288 ogniw litowo-jonowych, co przekłada się na moc silnika 204 konie mechaniczne i moment obrotowy 360 Nm. Silnik elektryczny 150 kW pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 155 km/h (ograniczona elektrycznie). Opel z 2016 roku osiągnie w 3,2 sekundy przyspieszenie 50 km/h., a “setkę” w 7,3 sekundy.

 

W wyposażeniu podstawowym znajduje się m.in. komplet poduszek powietrznych, system multimedialny, 7-calowy ekran dotykowy, 17-calowe felgi aluminiowe, ESP, klimatyzacja automatyczna oraz czujnik deszczu.

 

W Amperze-E widziano przyszłość elektromobilności ze względu na znakomity zasięg bez wspomagania paliwowego. Miała konkurować z BMW i3 oraz z Teslą Model 3. Bazę do stworzenia Ampery-E dostarczył General Motors – oparto ją na modelu Chevrolet Bolt. Mówiąc wprost, model produkowano w Stanach Zjednoczonych (Lake Orion), a sprzedaż w Europie przejął Opel właśnie pod nazwą Ampera-E. Projekt zachwycił odbiorców z Holandii i Norwegii – samochód licznie zamawiano jeszcze przed importem do salonów. Niespodziewanie dla wszystkich, ekspansja modelu na rynki europejskie wyhamowała jeszcze przed startem – przyczyn można upatrywać m.in. w przejęciu Opla przez koncern PSA i nadaniu Amperze-E znacznie niższego priorytetu. W lutym 2021 roku Chevrolet zaprezentował poprawioną wersję Bolta z większym akumulatorem i lepszym zasięgiem – czekamy więc na ruch ze strony Opla.

 

Ładowanie Opla Ampera-E

Amperę-E wyposażono w port ładowania Type 2/CSS, zlokalizowany z przodu po lewej stronie. Jeśli chodzi o moc szybkiego ładowania, nie zachwyciła ona konsumentów. Choć producent zachwala, że po 30 minutach ładowania pojazd zyskuje 150 km zasięgu, wyniki badań FastNed wskazują, że moc ładowania przy 39-42 kW maleje, zamiast wzrastać. Winne jest najprawdopodobniej niewystarczające chłodzenie baterii.

 

Z uwagi na bezpieczeństwo, przestrzega się przed ładowaniem baterii modelu Ampera-A powyżej poziomu 90%.

 

Opel Ampera-E cena

Opel Ampera-E został wyceniony na 164 253 złote, jednak po przejęciu Opla przez PSA nie zdążył trafić do polskich salonów samochodowych. Chociaż Ampery-E nie było w regularnej sprzedaży (można było ją jedynie wypożyczyć, np. w trójmiejskiej firmie car-sharingowej), na portalach motoryzacyjnych można utrafić używany egzemplarz w dużo niższej cenie.

 

Prosta obsługa urządzenia - ikona

Prosta obsługa
urządzenia

Ekologiczna i ekonomiczna jazda - ikona

Ekologiczna i ekonomiczna
jazda

Bezpieczeństwo instalacji i ludzi - ikona

Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi

Serwis door-to-door - ikona

Serwis
door-to-door

Produkty z Polski i Europy - ikona

Produkty z Polski
i Europy

Przetestowane, wysokiej jakości - ikona

Przetestowane, wysokiej
jakości