Ładowarki, wallboxy do Volvo C30 electric
W 2012 roku Volvo Car Corporation poinformowała o testach trójfazowych ładowarek pokładowych o mocy 22 kW. Zainstalowanie ich potem w samochodach Volvo C30 electric drugiej generacji skróciło czas ładowania z 8 godzin na 90 minut. Długo spekulowano, czy zastosowany w nich port ładowania sprawdzi się w przypadku instalacji domowej.
Dziś wiemy, że ładowanie odbywa się za pomocą wtyczki typu 2, a bogata oferta wallboxów umożliwia bezproblemowe dopasowanie ładowarki do wtyczki samochodowej i mocy dostępnej na terenie obiektu. Jeśli planujesz zakup unikalnego Volvo C30 electric z trójfazową ładowarką pokładową, skontaktuj się z nami. Zarekomendujemy ci wallbox, który spełni twoje oczekiwania i zapewni bezpieczne ładowanie akumulatorów o każdej porze dnia i nocy.
Stacje ładowania do Volvo C30 electric
Długi czas postoju na stacji ładowania skutecznie odstraszał konsumentów od przesiadki z auta z napędem spalinowym do auta typu BEV. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, Szwedzi szukali rozwiązania, które skutecznie skróciłoby ten proces. I udało się to dzięki współpracy technologicznej Volvo z niemiecką firmą Siemens. Zaledwie 1,5-godzinne zasilenie akumulatora na stacji ładowania znacznie polepszyło jakość życia użytkowników Volvo C30 electric. Tym bardziej że dziesięciominutowe ładowanie dawało już 20 kilometrów zasięgu, co w miejskich warunkach daje mnóstwo możliwości.
Samochód elektryczny Volvo C30 electric
Poprzednikami Volvo C30 BEV były wersja z napędem spalinowym, mająca swoją premierę w 2006 roku oraz wersja hybrydowa z 2007 roku. Charakterystyczna dla C30 jest muskularna sylwetka i całkowicie przeszklona klapa bagażnika oraz systemy zabezpieczające przed skutkami uderzeń SIPS i WHIPS.
Limitowana seria C30 electric trafiła do sprzedaży w 2011 roku. Zamiast konwencjonalnego silnika spalinowego wyposażono go w kompaktowy silnik elektryczny o mocy 111 KM, który oferuje 220 Nm najwyższego momentu obrotowego. Nie naruszono w elektrycznym C30 przestrzeni bagażowej – akumulatory zostały zamontowane tam, gdzie do tej pory znajdował się zbiornik paliwa. Zestawowi akumulatorów nadano łączną pojemność 24 kWh, z czego część ładowalna to 22,7 kWh. Od dołu akumulatory chronione są przez panele, poprawiające też przepływ powietrza i zmniejszające opór aerodynamiczny.
Szwedzi wyposażyli elektryczne C30 w trzy systemy klimatyzacji. Dzięki alternatywnemu ogrzewaniu (agregat grzewczy o mocy 6 kW oraz bak z paliwem na 14 litrów etanolu) nie ma przy włączaniu ogrzewania żadnych strat dla akumulatora, więc C30 nie zmniejsza wówczas dostępnego zasięgu.
Producent podawał, że pojazd pierwszej generacji przyspiesza do 70 km/godz. w 6,5 sekund, a do 100 km/godz. w 10,5 sekund. Osiąga prędkość maksymalną 130 km/godz., a jedno ładowanie pozwala mu pokonać 150 km. To, co się zmieniło w drugiej generacji to przede wszystkim przyspieszenie do 70 km/godz. (5,9 sek.), moc maksymalna – 121 koni mechanicznych i oczywiście czas ładowania dzięki pokładowej ładowarce trójfazowej o mocy 22 kW.
Ładowanie Volvo C30 electric
Według testu ECE R101, C30 BEV to ekonomiczne auto, które zużywa średnio 17,5 kWh energii na każde 100 km. Ładowanie akumulatorów w C30 od początku było możliwe za pomocą wszechobecnych gniazdek domowych. Dawało to ich użytkownikom poczucie bezpieczeństwa, gdy infrastruktura ładowania jeszcze raczkowała. Miało to jednak jeden minus – jedenastogodzinny czas zasilenia baterii. Maksymalna moc ładowania w C30 wynosi z kolei 22 kW, a zasilenie akumulatorów do pełna trwa w takim przypadku 1,5 godziny. Godzinę dłużej trwa ładowanie mocą 11 kW.
Ponieważ Volvo C30 electric było jedną z pierwszych propozycji niskoemisyjnych w branży, szwedzki producent musiał zadbać o intuicyjną obsługę ładowania. Co więcej, port do zasilania akumulatora znajduje się w miejscu dawnego wlewu paliwa.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości