Ładowarki, wallboxy do Kia e-Soul
Jeśli podepniemy Kię e-Soul do domowego gniazdka 2,3 kW, to w przypadku układu akumulatorów o pojemności 64 kWh ładuje się ona aż 29 godzin. Ten sam model z mniejszą baterią o pojemności 39,2 kWh ładuje się trochę szybciej, bo 18 godzin. Decyzja o montażu wallboxa może ułatwić życie i sprawić, że auto zyska swój pełny zasięg w kilka godzin.
Wallboxy są świetnym rozwiązaniem nie tylko w gospodarstwach domowych. Ich niewielkie rozmiary dają im przewagę nad ładowarkami stojącymi. Ten atut wykorzystują właściciele galerii handlowych, hoteli czy firmowych parkingów.
Stacje ładowania do Kia e-Soul
Ładowanie Kii e-Soul jest proste, intuicyjne i nie wymaga absolutnie żadnych przejściówek. Koreański producent nawiązał współpracę z europejskimi sieciami ładowania, m.in. IONITY. Współtworzy także centra elektromobilności, wielopoziomowo wspierające infrastrukturę dla pojazdów na prąd. „Kijankę” e-Soul można więc zatrzymać na każdej stacji ładowania. Producent informuje, że z Kia Charge kierowca otrzymuje dostęp do 170 000 stacji ładowania w 29 krajach. Warto zaznaczyć, że maksymalna moc zasilania prądem stałym to 100 kW, więc stacje szybkiego ładowania także stoją przed e-Soul otworem. W zależności od pojemności baterii, w przypadku superładowarek jej zasilenie potrwa od pół do jednej godziny.
Samochód elektryczny Kia e-Soul - dane techniczne, zasięg
Jeśli minie was na drodze ciche, zawadiackie auto ze „zmrużonymi” reflektorami, z dużym prawdopodobieństwem będzie to Kia e-Soul. Pomimo niewielkich gabarytów raczej nie da się jej nie zauważyć. Tym bardziej że jest dostępna wyłącznie w intensywnej kolorystyce nadwozia (również w dwóch kolorach). Jeśli będziecie mieć szczęście i e-Soul akurat zatrzyma się na czerwonym, dostrzeżecie także aerodynamiczne osłony 17-calowych kół. Ale, ale. Model zwraca na siebie uwagę nie tylko odważnym “dizajnem”. Ma imponującą moc – 204 KM (lub 136 KM) i najwyższy moment obrotowy 395 Nm. Maksymalna prędkość e-Soul również zależy od wariantu – 167 km/h (w przypadku słabszego silnika osiąga 10 km/h mniej). I ten zasięg! Z większą baterią można pokonać na jednym ładowaniu 452 km (WLTP). Jeśli dodać do tych zalet 7-letni okres gwarancyjny, jazdę buspasami i rządowe dopłaty, właściwie przeciw zakupowi e-Soul brakuje argumentów.
Jakie jest przeznaczenie tego crossovera, poza wzbudzaniem powszechnego zainteresowania? Producent zapewnia, że ta nietypowa „kijanka” sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w dalszych trasach (możliwości bagażnika to 315 litrów). Do sportowych osiągów, pomimo natychmiastowego przyspieszenia, trochę jej jednak brakuje – dobija do setki w 7,9/9,9 sekundy. Faktem jest wysoki komfort podróży w podświetlanej kabinie, w czterech trybach jazdy do wyboru (Eco, Eco+, Comfort i Sport). Nabywcy docenią też inteligentny system odzyskiwania energii i szereg możliwości konfiguracji wyposażenia. Południowokoreańscy konstruktorzy kładą także nacisk na bezpieczeństwo. Wsparciem dla kierowcy są choćby inteligentne technologie Drive WiSE, asystent jazdy w korku i utrzymania pasa ruchu, system autonomicznego hamowania czy monitorowanie martwego pola.
Ładowanie Kia e-Soul
„Kijanki” wyposażono w gniazdo CCS (Combined Charging System), które umożliwia standardowe i szybkie ładowanie (do 100 kW). Ile czasu będzie się ładować Kia e-Soul?
Akumulator 39,2 kWh:
- moc 2,3 kW – 18 godzin
- 11 kW – 6 godzin
- 50 kW – 1 godzina
- 100 kW – 0,5 godziny
Akumulator 64 kWh:
- moc 2,3 kW – 29 godzin
- 11 kW – 9,5 godziny
- 50 kW – 1,5 godziny
- 100 kW – 1 godzina
Dzięki aplikacji UVO Connect można kontrolować poziom baterii i zdalnie zaprogramować ładowanie w dowolnym czasie, ustawiając zarówno godzinę jego rozpoczęcia, jak i zakończenia. Dzięki temu można uruchomić proces ładowania w tańszej, nocnej taryfie.
Kia e-Soul - cena
Cena Kii e-Soul zależy głównie od akumulatorów i silnika – na zakup tej z baterią 39,2 kWh i silnikiem 136 KM należy przygotować co najmniej 139 990 złotych brutto. Wersja 64 kWh i 205 KM kosztuje od 160 999 złotych wzwyż. Co ciekawe, polska strona KIA przygotowała cennik uwzględniający dopłaty w ramach programu „Mój elektryk”.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości