Ładowarki, wallboxy do Forda C-Max Energi
Niestety Słońce jako ładowarka nie wystarcza tej hybrydzie, zwłaszcza pod naszą szerokością geograficzną. Forda C-Max Energi z fotowoltaiką stworzono właściwie z myślą o rynku północnoamerykańskim. Nietrudno sobie zresztą wyobrazić, jak stylowy minivan sunie po gorącej Kalifornii. Sporą popularność zdobył też w Europie, co zawdzięcza głównie oszczędnej jeździe i wygodnemu, eleganckiemu wnętrzu.
Dzięki temu, że akumulator Forda C-Maxi Energi może być zasilany zwykłymi ładowarkami, model bez problemu sprawdza się w klimacie umiarkowanym. Zamiast czekać na bezchmurny dzień, wystarczy podładować go ze standardowego gniazdka. Szybciej i wygodniej jednak byłoby zainstalować u siebie wallboxa i z w pełni naładowaną baterią korzystać z trybu bezemisyjnego (i nie zapominajmy też o drugiej możliwości, czyli przełączeniu silnika na spalinowy).
Stacje ładowania do Ford C-Max Energi
32 km – tyle można przejechać Fordem C-Max Energi, korzystając z samej jednostki elektrycznej i nie odwiedzając w międzyczasie stacji ładowania. Hybrydy plug-in ładują się zresztą dłuższą chwilę, dlatego szybki postój raczej nie wchodzi w grę. Forda C-Max Energi naładujemy na stacji ładowania w minimum 2 godziny.
Najlepszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby korzystanie z domowej instalacji elektrycznej w nocnej taryfie. I tu zespół AmperGo zapewnia kompleksowe doradztwo w zakresie wyboru i montażu ładowarek.
Samochód hybrydowy Ford C-Max Energi
Choć produkcja minivanów Ford C-Max Energi zakończyła się w 2019 roku, model dalej jest przez niektórych traktowany jako symbol ekologicznej, postępowej motoryzacji. Dzieje się tak nie tylko za sprawą paneli słonecznych. W Fordzie C-Max Energi po raz pierwszy zastosowano zaawansowaną technologię AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero Emissions Vehicle), minimalizującą emisję szkodliwych substancji. Model ten emituje 46 g dwutlenku węgla na 1 km.
Podobnie jak inny hybrydowy kuzyn C-Max Hybrid, Ford C-Max Energi napędzany jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów. Jednostka spalinowa (działa w cyklu Atkinsona), współpracując z jednostką elektryczną, może wygenerować 188 KM mocy przy maksymalnym naładowaniu akumulatora. Zasięg pojazdu według danych producenta wynosi ok. 1000 km czy średnim spalaniu 2,5l/100 km. Jeśli chodzi o maksymalną prędkość, jadąc MPV na napędzie spalinowym, można osiągnąć 164 km/h, zaś na napędzie elektrycznym ponad 75 km/h. W trybie hybrydowym osiągniemy 185 km/h.
Wymiary tego pięciodrzwiowego minivana C-Max to 4380 mm długości i 1828 szerokości. Jego ładowność wynosi 200-1356 litrów, więc nie bez powodu nazwany był pojazdem dla typowej amerykańskiej rodziny.
Ładowanie Ford C-Max Energi
Ładowanie Forda C-Max Energi ze standardowego gniazdka 2,3 kW trwa 3 godz. 20 min. Przy wykorzystaniu wyższej mocy ładowania – 3,7kW, naładujemy go już w dwie godziny. Port ładowania wyposażono w pierścień świetlny, który wskazuje poziom naładowania.
Warto zadbać o to, by ładowanie było w pełni bezpieczne i w tym celu dobrać kompatybilne rozwiązania do Forda C-Max Energi. Jeśli nie masz pewności co do ładowarek, instalacji elektrycznej lub okablowania, zrobimy co w naszej mocy, aby ci pomóc.
Ford C-Max Energi dane techniczne
Oprócz wymienionych wyżej parametrów, Ford C-Max Energi ma napęd na przednie koła i akumulator litowo-jonowy o pojemności 7,6 kWh, który jest mniejszy i lżejszy niż baterie wodorkowo-niklowe w hybrydach Forda poprzedniej generacji. Warto dodać, że Ford C-Max Energi wykorzystuje układ hamulcowy, który może odzyskać 95% energii podczas hamowania.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości