Ładowarki, wallboxy do DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Hybrydowej maszyny nie naładujemy szybkimi ładowarkami DC – nie wyposażono jej nawet w takie złącza. Maksymalna moc ładowania DS 7 Crossback E-Tense 4x4 to 7 kW AC. W grę wchodzą więc gniazdka domowe, gniazdka przemysłowe i wallboxy. Ładowanie z domowego gniazdka jest najtańsze, a z wallboxa 7,4 kW najszybsze – trwa dwie godziny.
Warto dodać, że w DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kable do gniazd i ładowarek naściennych umieszczono pod podłogą bagażnika, w praktycznej walizce. Dla wygody użytkownika zamykana jest na magnesowe zatrzaski. Dodano do niej wielorazowe rękawiczki, które ułatwią ładowanie w niesprzyjających warunkach.
Stacje ładowania do DS 7 Crossback E-Tense 4x4
W trybie zeroemisyjnym DS 7 Crossback E-Tense 4x4 przejedzie 58 km, co powinno starczać na codzienne potrzeby. W przypadku elektryka dobrym rozwiązaniem byłaby mała, domowa stacja ładowania. W tym przypadku wystarczy wallbox wykorzystujący przede wszystkim nocną taryfę. Rano DS 7 Crossback E-Tense 4x4 mógłby ruszać w drogę, emitując jak najmniej spalin.
Francuzi zadbali o to, by kierowca w trasie w każdym momencie mógł sprawdzić na dużym ekranie dotykowym zapas energii, orientacyjny zasięg DS 7 Crossback E-Tense 4x4 i rozmieszczenie na mapie terminali stacji ładujących i komercyjnych ładowarek. Przyjemna jest świadomość, że w DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jednym ze sposobów, aby go doładować, jest wytracanie prędkości i hamowanie. Energię magazynuje znajdujący się pod kanapą akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh.
Samochód elektryczny DS 7 Crossback E-Tense 4x4
300-konny DS 7 Crossback E-Tense 4x4 nie jest raczej adresowany do miłośników sportowych aut. To komfortowy SUV o potężnej mocy, stylowym nadwoziu i luksusowym wykończeniu. O tym, że mamy do czynienia z hybrydą plug-in przypomina przede wszystkim ciche ruszanie w trybie zeroemisyjnym (który zresztą jest trybem domyślnym). Kierowcy chwalą sobie w DS 7 Crossback E-Tense 4x4 to, że przełączanie pomiędzy trybami przebiega bardzo płynnie. O korzystaniu z trybu elektrycznego informuje jasnoniebieska dioda LED umieszczona w górnej krawędzi przedniej szyby.
Za realizację napędu na obie osie odpowiada tylny silnik i 8-stopniowy automat. Napędzany w sumie trzema silnikami DS 7 Crossback E-Tense 4x4 ma bardzo dobre parametry. Jego prędkość maksymalna to 235 km/h (w trybie elektrycznym 135 km/h), do setki przyspiesza w 5,9 sekundy, moment obrotowy systemu wynosi 520 Nm, a deklarowany przez producenta zasięg całkowity to 839 km.
Z zewnątrz uwagę zwraca masywny grill, nietypowy kształt świateł dziennych i chromowane aplikacje, wewnątrz DS 7 Crossback E-Tense – oryginalny design deski rozdzielczej, ergonomicznie zorganizowana przestrzeń dla pasażerów i zastosowanie efektownych, wysokiej jakości materiałów.
Ładowanie DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Ładowanie DS 7 Crossback E-Tense 4x4 klasycznym sposobem z gniazdka domowego trwa 7,5 godzin. Gniazdko przemysłowe skraca czas ładowania do 4 godzin. Najszybciej oczywiście będzie naładować hybrydę DS Automobiles wallboxem, co zajmie ok. 2 godzin.
Francuzi nie byliby sobą, gdyby nie zadbali o szczegóły. Używając aplikacji MyDS w trakcie ładowania, można sprawdzić czas, jaki pozostał do końca procesu oraz jego szybkość. Jest też możliwość zdalnego zaprogramowania ładowania w porach nocnych, w tańszej taryfie.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 cena
Ceny tego mocnego SUV-a startują od 227 tys. zł w podstawowej wersji So Chic. Dla bardziej wymagających dostępne są warianty Grand Chic od 248 tys. zł oraz Performance Line+ od 244 tys. zł. W grudniu 2020 producent wypuścił limitowaną wersję DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – o nazwie Louvre. Nabywcy muszą przygotować się na wydatek od 296 tys. zł.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 wymiary
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 ma 457 cm długości i 190 cm szerokości. Jego wysokość to 162 cm. Bagażnik hybrydy pomieści 555 litrów.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości