799 353 207

pon. - pt.: 09:00 - 17:00

ID.3 – zasięg ładowanie i wrażenia z jazdy

Volkswagen – nie ma chyba osoby, która nie znałaby tej marki samochodów. Od lat wiedzie prym na naszym rynku oraz w rankingach sprzedaży samochodów nowych i używanych. Marka kojarzona jest przede wszystkim za sprawą modeli Passat, Golf oraz silnika 1.9 TDI, o którym ilość dowcipów stale rośnie. Jednak wraz z upływem czasu i coraz to bardziej restrykcyjnymi normami spalin, silniki diesla powoli odchodzą do lamusa. Era samochodów spalinowych zbliża się ku końcowi, a ich miejsce będą powoli zastępować samochody elektryczne.

Volkswagen ID.3 - stylistyka

Kilka lat temu nikt nie wyobrażał sobie Volkswagena z silnikiem elektrycznym, a tym bardziej z napędem na tył – a jednak tak się stało. W 2019 podczas targów we Frankfurcie producent zaprezentował światu model ID.3, odświeżając tym samym mocno swoją flotę.

Volkswagen ID.3 z zewnątrz
Volkswagen ID.3 wyróżnia się nowoczesnym designem na miarę XXI wieku

Volkswagen ID.3 został zbudowany od podstaw. Po raz pierwszy zastosowano płytę podłogową typu MEB, która w przyszłości pozwoli koncernowi na wykorzystanie jej do innych samochodów elektrycznych. To pokazuje, że Volkswagen ma duże aspiracje, aby jego elektryki podtrzymały tradycje swoich spalinowych przodków. Bryła samochodu w sposób spójny łączy ze sobą klasykę z nowoczesnością oraz dynamiką. Do naszej dyspozycji mieliśmy wersję 1st Plus. Z zewnątrz wyróżnia się ona między innymi – 19-calowymi felgami ze stopów metali lekkich, reflektorami LED Matrix z automatycznym włączaniem świateł, tylnymi światłami LED czy podświetlonymi klamkami w drzwiach. Oryginalności na pewno dodaje mu turkusowy lakier, który w ciekawy sposób wyróżnia go spośród innych pojazdów na ulicy.

Wyposażenie wnętrza w Volkswagenie ID.3
Wyposażenie wnętrza w Volkswagenie ID.3

Wewnętrzne wyposażenie pojazdu jest również całkiem bogate. Podgrzewane fotele i kierownica idealnie sprawdzają się w okresie zimowym. Na pokładzie znajdują się dwa wyświetlacze. Centralny jest jednostką sterującą pojazdem. Za jego pośrednictwem możemy ustawić ogrzewanie, klimatyzację, nawigację czy tryby jazdy. Wszystko jest wykonane w dość futurystycznym stylu, jak przystało na samochód XXI wieku. Dzięki podświetleniu Ambiente dostępnemu w trzydziestu kolorach możemy dowolnie je personalizować.

Dane techniczne i ładowanie Volkswagena ID.3

Producent zadbał o to, aby samochód przekroczył magiczną barierę 200 koni mechanicznych. Dzięki temu sprint do pierwszej setki zajmuje mu 7,3 s. Moment obrotowy dostępny od samego dołu potęguje te odczucia. Jednak sam sprint w samochodach elektrycznych nie jest ich jedyną zaletą. Umieszczone tuż przy podłodze baterie, skutecznie obniżają środek ciężkości, przez co auto w szybkich łukach prowadzi się dosyć stabilnie. ID.3 dostępne jest w dwóch wariantach – z pojemnością akumulatorów 58 kWh i 77 kWh. Testowaliśmy słabszą wersję.

Uzupełnianie energii w Volkswagenie ID.3 z pomocą stacji ładowania
Uzupełnianie energii w Volkswagenie ID.3 z pomocą stacji ładowania

Producent deklaruje, że na jednym ładowaniu przejedziemy około 400 km. Niestety nam się ta sztuka nie powiodła. Według wskazań komputera pokładowego, zużycie energii wyniosło „trochę” więcej – ok. 30 kWh/100 km. To w przeliczeniu daje mniej niż 200 km zasięgu – a więc znacznie słabiej niż deklaruje producent. Być może gdybyśmy jeździli bardziej oszczędnie, przy włączonym cały czas odzysku energii, wynik ten mógłby być zbliżony to tego, co podaje Volkswagen. W przypadku braku prądu w bateriach producent na pocieszenie zagwarantował, że w krótkim czasie je naładujemy. Maksymalną mocą, jaką możemy ładować tego elektryka to 100 kW. W porównaniu z konkurencją jest to bardzo dobra wiadomość, gdyż większość modeli przyjmie 50 kW prądu stałego DC. Jeśli chodzi o prąd przemienny (czyli ten, który płynie w naszych gniazdkach) możemy skorzystać z maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 11 kW. W takiej sytuacji idealnie sprawdzi się zakup wallboxa, który bez problemu znajdziesz w naszym sklepie internetowym (sprawdź dostępne wallboxy do samochodów elektrycznych).

 

Do wyboru kierowca ma trzy tryby jazdy:

  • Eco,
  • Individual,
  • Sport. 

 

Dzięki przyciskowi znajdującemu się przy kierownicy oznaczonemu literą „B” możemy włączyć rekuperację, czyli odzysk energii z toczących się kół.

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z kablem Type 2
2 399,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

ZAPTEC Go
3 688,00

Stacja ładowania

Webasto Pure
od 2760,00

Stacja ładowania

Alfen Eve Single S-line
od 2890,00
Produkt na zamówienie

Cena Volkswagena ID.3

Ceny VW ID.3 w wersji First startują od 167 190 zł brutto. Za Plusa trzeba już zapłacić 194 390 zł brutto. Nie są to niskie ceny. Konkurencyjne marki takie jak BMW czy Nissan swoje samochody elektryczne sprzedają kilka tysięcy taniej.

 

Volkswagen ID.3 na pewno jest rewolucją dla marki z Wolfsburga. Producent dotychczas nie posiadał w swojej ofercie auta elektrycznego. To czy stanie się on hitem sprzedaży, pokaże czas oraz coraz bardziej rozwijający rynek samochodów elektrycznych.

 

Chcielibyśmy serdecznie podziękować Grupa Cichy-Zasada O/Auto Special Kraków za udostępnienie do testów samochodu Volkswagen ID.3 – Pozdrawiamy!

Logo Ampergo

Kim jesteśmy?

Specjalizujemy się w ładowarkach do samochodów elektrycznych i stacjach ładowania. Doradzamy w zakresie zakupu i montażu stacji o przeznaczeniu prywatnym i komercyjnym. Zależy Ci na superszybkim ładowaniu, wysokiej wydajności, a może chciałbyś zainwestować w rozwiązania modułowe, które będziesz mógł stopniowo rozwijać? Jeżeli chciałbyś dowiedzieć sie więcej na temat dostępnych technologii ładowania samochodów elektrycznych, zasad działania i bezpieczeństwie ładowarek i wallboxów, a także ich optymalnych parametrów technicznych, skorzystaj z naszej pomocy. Mamy nadzieję, że wiedza, którą dzielimy się na naszym blogu, pomoże w podjęciu najlepszych decyzji dot. zakupu stacji ładowania.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami
Credit Agricole raty

Możliwość kupna na
raty 0%