Wskazujemy, jak krok po kroku wygląda proces uzyskania zgody na budowę stacji we wspólnocie mieszkaniowej, a także jakie warunki muszą być spełnione. Sprawdź, dlaczego budowa stacji ładowania w spółdzielniach mieszkaniowych okaże się w najbliższych latach absolutną koniecznością, a nie tylko dobrą wolą wspólnoty.
Obecnie zdecydowana większość Polaków ma bardzo ograniczone możliwości w zakresie zorganizowania miejsca do ładowania samochodu pod blokiem. Przejściowe rozwiązania takie jak doprowadzanie przedłużaczy z gniazdka w mieszkaniu do samochodu zaparkowanego pod blokiem nie jest rozwiązaniem ani wygodnym, ani bezpiecznym. Problemy i konflikty pomiędzy mieszkańcami wspólnot narastają także w przypadku korzystania przez poszczególnych mieszkańców wspólnot z ogólnodostępnych gniazdek. Z jakiego bowiem powodu inni mieszkańcy wspólnoty mają być obciążani wyższymi opłatami za prąd? W tej sytuacji spółdzielnie mieszkaniowe powinny wyjść z inicjatywą stworzenia elektromobilnej infrastruktury, aby odpowiedzieć na potrzeby mieszkańców wspólnoty.
Tak naprawdę na inwestycji w budowę stacji ładowania samochodów elektrycznych zyskują wszystkie strony, począwszy od mieszkańców będących właścicielami samochodów elektrycznych, przez spółdzielnie, ale także cały system elektroenergetyczny. Warto przeanalizować zakup nie tylko pod kątem jednorazowych kosztów, ale jako inwestycję, która będzie wpisuje się w długofalową perspektywę rozwoju infrastruktury wspólnoty mieszkaniowej. Najważniejsze korzyści:
Coraz więcej spółdzielni zainteresowanych jest rozbudową infrastruktury elektrycznej własnych wspólnot. Poniżej prezentujemy krok po kroku proces montażu instalacji wraz ze wskazaniem, jakie procedury powinny być spełnione, aby wszystko było wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Z punktu widzenia spółdzielni mieszkaniowej zgoda na budowę stacji ładowania lub uzgodnienie zasad korzystania z ogólnodostępnych gniazdek wspólnoty leży absolutnie w jej interesie. Brak uregulowania tych kwestii będzie szybko prowadził do mnożenia się konfliktów wynikających z faktu ładowania samochodów przez właścicieli e-samochodów w sytuacji, gdy nie ma wydzielonych konkretnych miejsc do ładowania, a licznik jest wspólny dla całej spółdzielni. Dlatego spółdzielnie powinny bardzo szybko reagować na wnioski swoich mieszkańców dot. montażu stacji ładowania. Uzyskają w ten sposób nie tylko przejrzystość dot. realnych kosztów ładowania samochodów elektrycznych, możliwość sprawiedliwego obciążenia kosztami mieszkańców wspólnoty, ale także mogą liczyć na korzyść w postaci większej atrakcyjności mieszkań spółdzielni.
Planujesz inwestycję w stacje ładowania samochodów elektrycznych? Sprawdź rekomendowane przez nas modele: