799 353 207

pon. - pt.: 09:00 - 17:00

Audi e-tron 55 quattro i S Sportback - wrażenia z jazdy i specyfikacja

Audi to marka od lat kojarzona z niezawodnością i nowościami technologicznymi. Począwszy od sportu motorowego, przez cywilne samochody. Audi odniosło niesamowity sukces, zapewniając sobie wysoką pozycję w motoryzacyjnym świecie. Z czasem klasyczna mechanika znana od ponad 100 lat powoli zaczęła być zastępowana przez napędy elektryczne. Nie inaczej jest w przypadku tej niemieckiej marki.

Koncern Volkswagena, w skład którego wchodzi między innymi Audi, ma dość śmiałe plany na najbliższe lata i nie ukrywa, że chce zdominować rynek samochodów elektrycznych. Oprócz małych i średnich pojazdów, Audi ze swoim napędem elektrycznym wkracza w segment SUV-ów. I tak oto wypuściło na rynek model e-tron quattro, a następnie jego bardziej sportową wersję – Sportback S, z którymi mieliśmy okazję poznać się bliżej.

Szybki, rodzinny SUV- e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro
Audi e-tron 55 quattro

W pierwszej kolejności mieliśmy przyjemność sprawdzić, jak model e-tron w wersji 55 quattro radzi sobie na drodze. Auto typowe jak na segment SUV – duże, pakowne z wysoko zawieszoną kabiną oraz dużym prześwitem. Idealne na trasy oraz wypady poza miasto, gdzie w pełni można wykorzystać jego terenowy potencjał.

 

Audi w swój dość konserwatywny sposób oddaje ducha marki nawet w samochodach elektrycznych. Poza kilkoma detalami odróżniającymi e-trona od jego spalinowego odpowiednika, jakim jest model Q7, można by pomyśleć, że to bliźniaczy pojazd. Charakterystyczna, zaokrąglona bryła, duża przednia atrapa oraz reflektory znane z innych modeli Audi, to cechy zarezerwowane wyłącznie dla tego producenta. Czynnikiem ukazującym ekologiczną stronę tego modelu jest błękitny kolor, który może się podobać lub nie – dla nas na pewno jest oryginalny i wygląda nietuzinkowo. Niestandardowym, zewnętrznym elementem samochodu są jego lusterka, a właściwie ich brak. W zamian za to producent wbudował kamery, które w bardzo dobrej rozdzielczości ukazują to, co dzieje się za pojazdem.

Audi e-tron - lusterko
Lusterko, a właściwie kamera w Audi e-tron

Po zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą chcieliśmy poznać odpowiedź na pytanie – jak jeździ tak duży SUV z napędem elektrycznym? Pierwsze wrażenie to mocne uderzenie w tył głowy, ale byliśmy na to przygotowani przy mocy dokładnie 408 KM i 664 Nm momentu obrotowego. Pierwsza „setka” na elektronicznym liczniku pokazuje się po 5,7s. Po każdym wciśnięciu pedału gazu czuć, że auto wyrywa do przodu, a z naszej głowy delikatnie odpływa krew. Przyspieszenie to jedno, a co z hamowaniem? W naszym odczuciu hamulce, pomimo że są pokaźnych rozmiarów, to nie dają sobie rady z taką masą, zwłaszcza w przypadku gwałtownego hamowania. Do takiej „otyłości” na pewno przyczyniła się bateria o pojemności 95 kWh. Według deklaracji producenta zużycie energii oscyluje w granicach 23 kWh/100 km, dzięki czemu zasięg wynosi ok. 400 km. Być może uda się komuś ta sztuka, choć podczas naszego testu wartość tę znacznie przekroczyliśmy.

 

Aby umiejętnie gospodarować energią elektryczną, do dyspozycji mamy 3 tryby jazdy – Efficiency oszczędza maksymalnie baterię, Normal – jest czymś pomiędzy ekonomiczną jazdą a brakiem nudy oraz Dynamic, gdzie pozbywamy się wszelkich kagańców i korzystamy ze wszystkich z 408 KM. Samochód można ładować ładowarką o maksymalnej mocy 150 kW, co znacznie przekłada się na efektywność samego procesu. Jeśli szukasz ładowarki do Audi e-tron 55 quattro, zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty.

Ładowarka naścienna

Green Cell Wallbox 22kW z kablem Type 2
2 399,00
Produkt na zamówienie

Ładowarka naścienna

ZAPTEC Go
3 688,00

Stacja ładowania

Webasto Pure
od 2760,00

Stacja ładowania

Alfen Eve Single S-line
od 2890,00
Produkt na zamówienie

Założenie inżynierów tworzących model e-tron 55 quattro było jasne – dać swoim potencjalnym nabywcom szybkiego, pakowanego i zeroemisyjnego SUV-a, który sprawdzi się w każdym terenie. Wiedzieliśmy, że powyższy model to tylko przedsmak tego, co będzie nas dzisiaj czekać…

Albo grubo, albo wcale - Audi e- tron S Sportback

Inżynierowie poszli krok dalej i stworzyli model Audi e-tron S Sportback. Agresywna bryła nadwozia, potężny, przedni grill z napisem S pokazuje, że nie ma tu mowy o półśrodkach. Trzy silnik elektryczne (dwa przy tylnej osi oraz jeden z przodu), 503 KM i blisko 1000 Nm to parametry zarezerwowane dla samochodów sportowych, a nie rodzinnych SUV-ów. Do tego niższa masa niż w przypadku standardowego e-trona. To wszystko przekłada się na 4,5 do 100 km/h oraz odczucia, których nie doświadczyliśmy w żadnym innym samochodzie, jakim do tej pory jechaliśmy.

Audi e-tron S Sportback
Audi e-tron S Sportback

Stosunek mocy do masy e-tron S jest około 30% wyższy niż w przypadku e-trona 55 quattro. Niesamowicie sztywny i precyzyjny układ kierowniczy z położonym nisko środkiem ciężkości pozwala tym autem pokonywać zakręty w niespotykany sposób. Potężne hamulce spełniają swoją rolę i wyhamowują samochód z każdej prędkości. Pomimo że auto waży ponad 2 tony, sprawia wrażenie lekkiego i niesamowicie zwinnego. Akumulatory mają pojemność tą samą, co w e-tronie 55 quattro, jednak starczają na krócej. Oba modele łączy, a zarazem dzieli wiele. Zasięg ok. 360 km według deklaracji producenta to niezbyt dużo, jeśli chcemy wybrać się w dłuższą trasę. Przybyć z pomocą mogą ogólnodostępne stacje ładowania, których ciągle przybywa. Chociaż warto rozważyć zakup własnej ładowarki, którą można zawiesić na ścianie w garażu. Korzystając z ładowania trójfazowego o e-trona Sportbacka S, można naładować w pełni w około 8 godzin.

Wyposażenie oraz wnętrze - Audi e-tron 55 quattro i S Sportback

Wnętrza obu samochodów zasługują na bardzo dobrą notę. Jest nowocześnie, bez zbędnych bajerów. Wszystko na swoim miejscu, a rozbudowany system infotainment jest łatwy w obsłudze. W wyposażeniu obu modeli znajdziemy szereg asystentów jazdy oraz bezpieczeństwa. Do dyspozycji jest między innymi: system kamer 360 stopni, aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy wyświetlacz head up.

Ile kosztują takie emocje?

Za model e-tron przyjdzie nam zapłacić od 340 tys. zł w górę – wszystko zależy od tego, jak bogate wybierzemy wyposażenie. W zamian za to dostajemy duże, obszerne auto, które bez problemu zabierze 5-osobową rodzinę w podróż.

 

Jeśli dysponujemy dodatkowymi 50 tys. zł, możemy stać się posiadaczami modelu Sportback. W naszej ocenie model S wypada lepiej pod każdym względem od modelu e-tron. Pomijając osiągi, które są absolutnie kosmiczne, auto prowadzi się zdecydowanie lepiej, lżej i precyzyjniej. Jadąc Sportbackiem, w żaden sposób nie odczuwa się jego gabarytów. Układ hamulcowy jest lepszy od tego, na który narzekaliśmy w większym modelu. Jednak kupując SUV-a, nie zawsze potrzebujemy prowadzenia oraz osiągów na miarę super samochodu, a dużo bardziej cenimy większy zasięg oraz pakowność, co z kolei oferuje e-tron 55 quattro.

Logo Ampergo

Kim jesteśmy?

Specjalizujemy się w ładowarkach do samochodów elektrycznych i stacjach ładowania. Doradzamy w zakresie zakupu i montażu stacji o przeznaczeniu prywatnym i komercyjnym. Zależy Ci na superszybkim ładowaniu, wysokiej wydajności, a może chciałbyś zainwestować w rozwiązania modułowe, które będziesz mógł stopniowo rozwijać? Jeżeli chciałbyś dowiedzieć sie więcej na temat dostępnych technologii ładowania samochodów elektrycznych, zasad działania i bezpieczeństwie ładowarek i wallboxów, a także ich optymalnych parametrów technicznych, skorzystaj z naszej pomocy. Mamy nadzieję, że wiedza, którą dzielimy się na naszym blogu, pomoże w podjęciu najlepszych decyzji dot. zakupu stacji ładowania.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami
Credit Agricole raty

Możliwość kupna na
raty 0%