Ładowarki, wallboxy do Opla Grandland X Hybrid
Gdy interesuje cię elektromobilność, ale wciąż obawiasz się słabej dostępności ładowarek, hybryda typu plug-in jest strzałem w dziesiątkę. Zasięg elektryczny Grandlanda X Hybrid to 56-58 kilometrów, co czyni go atrakcyjną, oszczędną opcją dla tych, którym samochód jest potrzebny głównie na codzienne dojazdy do pracy. Gdy ty śpisz, Grandland może ładować się w twoim garażu – ze standardowego gniazdka lub z profesjonalnej ładowarki, np. wallboxa.
Obecnie wallbox do ładowania samochodów elektrycznych i hybryd plug-in to już nie tylko domena domów wolnostojących. Ładowarki ścienne coraz częściej spotyka się też na nowych osiedlach, parkingach wspólnot mieszkaniowych i w garażach współdzielonych z sąsiadami. Infrastruktura dla zelektryfikowanych pojazdów rozwija się nie tylko w odpowiedzi na potrzeby instytucji, firm i samorządów, ale przede wszystkim klienta indywidualnego.
Stacje ładowania do Opla Grandland X Hybrid
Opel Grandland X Hybrid zadziwia wszechstronnością – rozstaw osi i 2675 mm i wygodne siedzenia z certyfikatem AGR zachęcają do dalszych podróży. I wcale nie ma konieczności ciągłych postojów na stacji ładowania, by zasilić litowo-jonową baterię o pojemności 13,2 kWh. Całkowity zasięg SUV-a liczy ponad 784 kilometry. To już daje ogrom możliwości (uzupełnianie baku na stacjach paliw na przemian z zasilaniem akumulatorów na stacjach ładowania). Można również dowolnie manewrować trybami jazdy, np. zeroemisyjnie pokonywać centra miast, a benzynę zużywać w dalszych trasach. I elegancko wyprzedzać niejedno sportowe auto – w 6,1 sekundy po starcie Grandland X jedzie już 100 km/godz. Jedynym mankamentem wydaje się pojemność bagażnika – 390 litrów, co przy czterech osobach spakowanych na cały urlop może nie być wystarczające.
Samochód elektryczny Opel Grandland X Hybrid
Opel Grandland X z wtyczką plug-in pojawił się pod koniec 2019 roku (jego spalinowy pierwowzór dołączył do gamy crossoverów X marki Opel dwa lata wcześniej, w 2017). Jego konkurentami są modele Peugeot 3008 i Citroen C5 Aircross, wykonane zresztą na tej samej płycie podłogowej.
Na pierwszy ogień wjechał mocniejszy wariant PHEV z napędem na cztery koła: Hybrid4 o mocy 300 KM i momencie obrotowym 520 Nm. Dodatkowego zastrzyku mocy daje mu 223-konny silnik elektryczny. Później pojawił się Grandland Hybrid w łagodniejszej, 110-konnej wersji silnika (moc całkowita pojazdu 224 KM, najwyższy moment obrotowy 360 Nm). Ta przednionapędowa wersja jest bardziej ekonomiczna. Obie Hybrydy mają te same wymiary: 4477 mm długości, 1906 mm szerokości oraz 1609 mm wysokości. Różni je jeszcze maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego (320 Nm vs 486 Nm), przyspieszenie (w łagodniejszej wersji Grandland X dobija “setki” w 8,9 sekundy) oraz masa (4x4 jest cięższy o 65 kg). Opel Grandland X, bez względu na moc silnika elektrycznego, potrafi osiągnąć prędkość 225 km/godz. (w trybie elektrycznym nieco mniej - 135 km/godz.).
Uwagę przykuwa dwukolorowe nadwozie i 19-calowe felgi. Wnętrze Grandlanda jest dopracowane i pozbawione zbędnych błyskotek. Przyjemność jazdy podkręca pokryta skórą kierownica o eleganckiej, spłaszczonej konstrukcji, dotykowy wyświetlacz 8-calowy i automatyczna 8-stopniowa skrzynia biegów (używana rzecz jasna przy napędzie benzynowym). Całość budzi poczucie bezpieczeństwo i zaufanie do niemieckiej precyzji. Opel Grandland X Hybrid/Hybrid4 stanowi dobrą opcję dla tych, którzy lubią sportowe emocje, a jednocześnie oczekują, że auto będzie uniwersalne i nie chcą dodatkowo zanieczyszczać przeciążonych dwutlenkiem węgla centrów miast.
Dodajmy jeszcze, że jadąc SUV-em, można wybrać jeden z trybów jazdy: 4x4 (tylko z napędem na wszystkie koła), Sportowy, Hybrydowy i Elektryczny.
Ładowanie Opla Grandland X Hybrid
Producent podkreśla, że ładowanie hybrydy Grandland X jest dziecinnie proste i my się z nim zgadzamy. Złącze Type 2 i maksymalna moc ładowania AC 7 kW czynią znalezienie źródła prądu przystępnym i bezproblemowym. Jeśli dysponujesz wyłącznie gniazdkiem domowym, potrzebujesz 8 godzin. Ładowarka naścienna zasili go w znacznie krótszym czasie, bo w 1 godz. 40 min.
Opel Grandland X Hybrid opinie
Jak łatwo się domyślić, z założenia wszechstronny Grandland nie daje rady dogodzić wszystkim. Miłośnicy aut sportowych poprawiliby tutaj zachowanie pojazdu na wyższych obrotach. Niektórzy uważają, że im szybsza jazda, tym wolniejsza reakcja układów napędowych. Ci, którzy liczyli na wygodne auto rodzinne, narzekają z kolei na mały bagażnik, który nie daje rady wakacyjnemu ekwipunkowi.
Opel Grandland X Hybrid cena
Polując na dwukolorowego Opla PHEV, należy się nastawić na cenę wyjściową 169 350 złotych brutto w przypadku Grandlanda przednionapędowego oraz 200 950 złotych brutto za wariant 4x4.
Prosta obsługa
urządzenia
Ekologiczna i ekonomiczna
jazda
Bezpieczeństwo instalacji
i ludzi
Serwis
door-to-door
Produkty z Polski
i Europy
Przetestowane, wysokiej
jakości